Dag 07: Relax Modus is On - zowel op de fiets als bij het zwembad.

3 november 2023 - San Kamphaeng District, Thailand

De ramen van de kamer waren houten Louvre luiken met ruimte er tussen. Het geluid van buiten kwam de hele nacht binnen. Ondanks dat onze uurtjes slaap gemaakt. Tassen pakken en beneden ontbijt. De rijst soep was lekker maar wel veel. Ei en toast voor Jeroen. Oma wees een echt restaurant waardig koffiezetapparaat aan en vroeg: American Coffee? Daar zeiden we geen nee tegen. Goed, zo’n apparaat hebben is één, er koffie mee zetten….. is twee.

Navigatie ingesteld en zo waren we rond 9.15 uur en route. We reden Lamphun uit en zagen wat bekende dingen van vorig jaar. Eerste stop was wel een werkplaats. De standaard van mijn fiets zat los. We wilde voorkomen dat deze er ineens af ligt. De man pakte zijn spullen en al snel bleek de bout beetje doorgedraaid. Klein kwartiertje verder zat de standaard er weer op en vroeg de man 20 bath (euro 0,50). We hebben er 100 bath van gemaakt.

Wel jammer dat we de A2 van Thailand tegenkwamen en deze in 2 etappes met auto’s en vrachtwagens die minimaal 100 reden, over moesten steken. Geduld en dan is er een gaatje. Nee, geen foto’s. Hebben onze concentratie nodig. Aan de overkant een weggetje links en zo reden we weer midden in de natuur.

Het is echt warm maar eigenlijk ook weer niet. Je raakt er aan gewend en gewoon op tijd een drankje doen. Colaatje of een Chai Yen. Die laatste wordt steeds goedkoper . Nu 10 bath per stuk. Erg dorstlessend, verfrissend en erg lekker.

We kregen trek dus halverwege de rit de kippen pasteitjes uit de tas gehaald. Vanochtend bij Oma gekochten en als je die om 9.15 in een zwarte rubberen fietstas doet zijn deze zo’n 3 uur later op de juiste temperatuur. En smaakte eigenlijk naar meer. We besloten met eten te wachten tot het hotel. We zij daar vorig jaar ook geweest en de Laab Tot balletjes en de pinda’s met van alles en nog wat waren erg lekker.

Op ons gemak doorgefietst. Her en der gestopt. Werklui die een vuurtje maakte om hun lunch te bereiden. Mooie tempels, geweldige vergezichten, leuke doorkijkjes, blauwe lucht en bloedje warm. Wij klagen niet.

Boodschappen gehaald en de laatste kilometer naar Baanpong Lodge. Inchecken en zwemkleding ter voorschrijn halen. Hoe snel kan je naar het zwembad. Nic heel snel. Jeroen ging eerst de batterij van de fietsen opladen. Ja, het zijn elektrische fietsen maar de berg van vorig jaar staat nog op mijn netvlies en deze keer (weliswaar naar beneden en ipv omhoog) easy peasy. Moe van het fietsen worden we niet. Daardoor ook meer genieten van de omgeving. Ik hoor sommige mensen denken, zoek maar een excuus. Maar, op deze manier elke dag 45 km is dan goed te doen.

Zwembad is heerlijk, net als het eten. Relax modus is On. We zijn hier 2 nachten en wat we morgen gaan doen….. zien we dan wel. Als er morgen geen verslag komt, is dat omdat we er echt een relax dag van hebben gemaakt. En als er wel een verslag is dan zullen we ongetwijfeld iets hebben meegemaakt.

Zojuist lekker Laab Moo en Nam Tok Moo gegeten. Even een hele andere smaak als de afgelopen dagen. De afspeellijst staat op repeat maar hè, wij klagen niet. Koffie en een Bailey in een aangename temperatuur, wat wil een mens nog meer.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Detische:
    3 november 2023
    Gezellig zo op de fiets. En het eten smaakt jullie weer volop. Lekker. Geniet ze
    Groetjes uit Obbicht
  2. Robert Beenders:
    3 november 2023
    Jullie zijn weer heerlijk en relaxed bezig met jullie avontuur. En kan mijn helemaal inleven in dit gebeuren. Geniet ervan.

Gr Rob en noi