Dag 07: Natuur Geweld(ig) bij Kuang Si Waterval

14 oktober 2015 - Luang Prabang, Laos

Dag 07: Natuur Geweld(ig) bij Kuang Si Waterval

Na het ontbijt stond de tuk tuk al te wachten. Blauwe lucht, aangename temperatuur en zo waren we rond 09.30 uur op weg naar de Kuang Si Waterval. De rit onderweg was weer geweldig. Van alles te zien. En we gingen de bergen in dus zo nu en dan echt een mooi uitzicht.

Na een uurtje waren we bij de meerdere niveaus tellende waterval. De lagere niveaus waren al mooi tot we bij het 3 e niveau aan kwamen. We stonden voor de 60 meter hoge waterval. Wat een geweld. Echt mooi, niet gefilmd. Jeroen had de telefoon in de kluis gedaan. Links dacht Jeroen dat het pad dicht was doordat er een stam voor lag dus namen we het pad rechts. Door de steile pad klommen we naar de top van de waterval. Onderweg dacht ik alleen maar: steil en ik moet ook weer terug......

Boven de waterschoenen aangedaan en op zoek naar de top. Wat mooi is het hier. Heen weer gelopen door het heerlijke water, de GoPro zijn werk laten doen en genieten van het uitzicht. Wij dachten voor 2 euro middels een vlot te worden afgezet bij het makkelijke pad naar beneden. Nee, Timbat liet ons even de oorsprong van de waterval zien en punterde ons weer terug. Wel melde hij dat het pad aan de andere kant makkelijk is. En inderdaad de tocht naar beneden ging iets minder steil.

En wat waren we blij dat we vroeg zijn gegaan en niet rond het middag uur. Naar mate we naar beneden liepen zag we meer en meer toeristen. Uiteindelijk hebben we er bijna 2,5 uur vertoeft. Na de gefrituurde rijst en de Noodle soep de tuk tuk driver gezocht en op weg terug. Nog steeds mooi en nog steeds van alles te zien.

De reistabletjes van vanochtend waren uitgewerkt en ik dacht doe gewoon effe mijn ogen dicht tot ik geschreeuw hoor. Ik kijk en denk: commerciële tussenstop bij marktkraampjes maar op dat moment zegt Jeroen : Nic, uit de tuk tuk. Bleek dat de marktvrouwtjes de tuk tuk staande hielden omdat een jongen onderuit was gegaan op zijn scooter. In eerste instantie dacht ik dat zijn hele nek open lag maar dat leek zo. Wel behoorlijk open bij de kin. Jongen de tuk tuk in. En Jeroen gebaart rij nou maar. Driver zegt: but here you get no tuk tuk. Jeroen meldt : breng hem weg en haal ons weer op. Driver : Okay one hour.

Ik zag ons dus al een uurtje zitten tussen de stoffige kraampjes vol met fruit en vrouwtjes die geen woord Engels spreken. Mensen die Jeroen kennen weten : rustig, komt goed. Mensen die mij kennen: ..... Stress, wat als ..... ? Lopen is geen optie. Maar zoals wel is wordt gezegd op werk: Good Mood!!! Want zoals Jeroen opmerkte: hij heeft zijn geld nog niet dus haalt ons echt wel op.

Op het moment dat ik mij bij de situatie neerleg, ik bedoel die jongen moest naar het ziekenhuis, horen we weer kabaal om de hoek. Wat bleek ze zaten met zijn drieën op de scooter. Onze driver had een andere tuk tuk aangehouden en die zou ons naar het centrum brengen. Al met al waren we eind van de middag we terug bij het hotel. En die jongens in het ziekenhuis.

Jeroen laat zich nog ff masseren. Ik niet. Ik heb de foto's er vast opgezet en dit verslag getikt.

Vervolgens zijn we de Mekong Rivier afgelopen en hebben wat gedronken. Straks wat eten en de tassen prepareren ivm de trekking van de aankomende 2 dagen.

Reacties
@ iedereen : dank voor jullie reacties altijd leuk !!!!
@ Lotte: haha lijkt inderdaad een oorbel. Wist je dat je hier ook als ontbijt noodles kan eten?
@ Marijke: thanks

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Roxy:
    14 oktober 2015
    Wauw!!!!
    Wat is het prachtig daar...
    Wat een mooie foto's.

Genietse verder X
  2. Detische:
    17 oktober 2015
    Hoi vakantie gangers. We misten jullie berichten al. Maar nu is het duidelijk waarom. Mooi verhaal en foto's. En een zware tocht gehad zo te zien.
    Nog vele fijne dagen
    Groetjes Ria en Pierre