Dag 08: Hari ..... Long House

2 september 2014 - Kuching, Maleisië

Dag 08: Hari ..... Long House

Gisterenavond kwam iedereen bij deur nummer 6 zitten. Niet dat ze direct naast ons durven te zitten. En daar kwam de rijstwijn en daarna moonshine. Nic heeft dat handig opgelost. Als je iets niet wil raak je het aan met je vinger en dan je mond aanraken . Zo respecteer je toch het eten. Nou dat doet Nic dan wel met de wijn. Jeroen vond vooral de rijstwijn lekker, leek champagne.

Genau zat er lekker bij met zijn nieuwe shirt met de Nederlandse vlag. En toen het laatste cadeautje. Op de markt hadden we zo'n 80 zakjes chips gekocht voor nog geen 5 euro en dat werd hartelijk in ontvangst genomen. Auw (beteken ja), met applaus. En toen ons bedje in. De generator ging om 21.30 uur weer uit.

Cynthia schreef: lijkt Freek wel in de natuur. Nou vannacht was het bijna survival a la Nic. Ik kon de Zaklamp niet vinden en moest echt naar de wc. Na 15 minuten werd gelukkig Jeroen wakker (gemaakt) en als nog met Zaklamp de natuur in. Verder goed kunnen slapen ondanks de hanen, de honden, de regen en de muis en kat die elkaar achterna zaten. Volgens mij was dat onder het huis, volgens Jeroen tussen de muren....... Ach, we hebben een klamboe.

Hetzelfde ochtendritueel als gisteren. Gezellig op de grond ontbijten. De tapioca die gister was geplukt zat nu bij het ontbijt. Gekookt en gebakken. Met wat zout en ..... Niet echt lekker volgens Nic. Jeroen vond het wel aardig gelukkig toast en een gebakken eitje.

Om 9 uur nog een hike gedaan waar Batjang nog wat geschiedenis vertelde. Maar geen dieren. Het heeft geregend en dan laten ze zich niet zien. De zo'n liet zich wel zien en was behoorlijk heet. Na de hike weer naar de heerlijke douche en wachten op de lunch. Laat zich raden, weer met zijn allen op de grond en weer rijst en weer midi ( zelf geplukt) etc etc.

Tas gepakt en de boot in. Vervolgens nog 1 uurtje gewacht op onze chauffeur. Die bracht ons met een pit stop in  4,5 uur terug naar het hotel. Zouden ze van het hotel weten waar we de afgelopen 2 dagen hebben geslapen want weer een upgrade.

Als eerste schone kleren aan en wassen. Alles was vochtig en niet schoon. Vervolgens wat gegeten en nu op de kamer. Lekker gedoucht. Na 2 nachten Long House weet je weer wat voor luxe je eigenlijk hebt zoals gewoon EEN STOEL !!!!!

We hebben allebei een houten reet. We hebben geen spierpijn van het lopen maar van het zitten. Echt, op een gegeven moment weet je niet meer hoe je moet zitten. En een zacht bed. Ik zeg ..... Terjemakhan - welterusten !!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Corina:
    2 september 2014
    Na een paar dagen geen bericht te hebben gehad, weer vreselijk leuk om jullie avonturen te lezen. Grappig dat ik daar een naamgenootje heb!
    Ben benieuwd naar de komende dagen.
    Hopelijk met iets meer comfort voor jullie .....haha.
    xx
  2. Esther:
    3 september 2014
    Wat leuk om jullie verhalen mee te lezen! Is weer eens wat anders dan de usa