Dag 09: Etappe 1 van Chiang Mai naar Jasmine Hills

23 oktober 2022 - Talat Khwan, Thailand

Wat maanden geleden geweldig idee leek, blijkt nu ik dit schrijf alle verwachtingen waar te maken. De 5 daagde fietstocht ging van start

Natuurlijk, ik was een beetje zenuwachtig. Hoe navigeer je? Hoe is het verkeer? Maar de uitleg van Etienne blijkt achteraf perfect en ja het is fietsen voor dummies. Gewoon logisch nadenken.

Gisterenavond hoorde we de Thaise Bon Jovi dus dat het vannacht had geregend verbaasde ons niets. Bon Jovi en regen…. Toch Olaf? Geen regen tegengekomen en naar mate de dag vorderde verscheen de zon.

Etienne zetten ons buiten de stad af en het was bewolkt maar heerlijke temperatuur. In het begin niet veel foto’s gemaakt maar ons geconcentreerd op de weg maar dat hadden we gauw door. Routebeschrijving zegt als km teller 4.5 aangeeft dan moet je de de brug links over. Eigenlijk kan het dus niet verkeerd gaan.

Onderweg Thai Tea Milk gescoord en toen deed de km teller niets. De routebeschrijving kan je zonder teller doen maar met maakt dat je oog houd voor de omgeving ipv continue te moeten lezen. Etienne gebeld en die kwam naar ons toe. stonden bij het postkantoor en Jeroen had meteen de aandacht met zijn tattoos. Helemaal toen hij de Sak yant op zijn rug liet zien. Toen kregen we ook de tattoos van de heren te zien. Een oud mannetje knoopte een gesprek aan: “You not have buyI want talk.” Maar Jeroen koos dus toch een ketting uit. Oude mannetje ook weer blij.

Dus een buddah ketting en 20 minuten later verscheen Etienne met een nieuwe teller.

Onderweg een Iced coffee gescoord bij de plaatselijke Thai Kickbox school midden in het rijstveld. Dit was ook het gedeelte dat de omgeving mooier en mooier werd. Even met thuisfront gefacetimed. En door.

Ik kan niet anders zeggen als dat het heerlijk fietsen was. 24 versnellingen dus goed te doen en we zaten gemiddeld op 15 - 17 km per uur. Langs de weg gestopt voor lunch. Tja, gewoon geweldig. Ter plekke bereidt. In een klein dorpje, gewoon zitten genieten en dat flesje cola, ik heb die nog nooit zo snel opgedronken.

En zo fietsen we verder en konden we het zwembad en de Chang al horen roepen. Op het laatst kwamen we bij een tempel. Zet je fiets neer en bekijk de tempel meldde de beschrijving. Nou de voetjes protesteerde om de tig treden te beklimmen. Nog 3 km dus op weg naar Jasmin Hills. In de buurt van Doi Saket.

Wat een gemoedelijk mooi complex. Leuk klein huisje en na een koud biertje en colaatje een duik in het zwembad. Mijn rode gezicht van de warmte trok geleidelijk weg en lichaam vroeg om een powernap. Dit was kort maar krachtig.

Dolly maakte ons  wakker. Het is nog buiten het seizoen dus ze zou ons naar een restaurantje brengen die wel open is. De keuken gaat echter wel om 18.00 uur dicht. Haar man kwam ons ook weer ophalen want ook al wilde we terug lopen het kwam met bakken uit de hemel. Vroeg terug, op mijn gemak verslagje en foto’s doen en dan….. heerlijk slapen. De eerste 42 km zitten erop. Morgen etappe 2.

Ps. Ik kan wel zeggen dat we in de middle of nowhere zitten, maar dat geloofd niemand als ik vertel dat we in een logde zitten met YouTube en netflix op de tv. Jeroen zit nu naar de samenvatting van de kwalificatie van F1, alsmede de samenvatting van RKC - Ajax te kijken.

Groetjes,

Jeroen en Nicole