Dag 10: Thailand Countryside Part 2

24 oktober 2022 - San Kamphaeng District, Thailand

Voor de wekker wakker en op ons gemak gedoucht en ontbeten. En vervolgens stonden we aan de start van de volgende etappe naar Baan Pong.

Het begon zoals gisteren, geweldige omgeving. Kleine dorpjes waar het gemoedelijk aan toe gaat. Een klein eetetentje waar je als je niets te doen hebt lekker gaat borduren. Half op de weg autobanden repareren. Vele autootjes die het ijs rond brengen. Het land aan het omploegen. De rijst verwerken. Jongelui met vishengel op de scooter op weg naar een visstek. Of gewoon zittend aan de kant van de weg met de ventilator aan. Het doet allemaal rustig en relaxt aan.

We stopte voor een Thai Milk tea. De dame was zeer enthousiast en vond het leuk dat we er waren. We werden zelfs op de foto gezet. Dus pakte wij de polaroid camera en gaven haar een foto met magneetjes. Helemaal geweldig. Iedereen is zo aardig en geen gedag zeggen is bijna een misdaad.

Maar de omgeving, zo mooi. Je fietst met de bergen op de achtergrond. En ook al lijkt het hetzelfde het is gewoon geweldig. Soms heet soms gelukkig schaduw. Tip: zonnebrand opsmeren zonder je zweet er eerst af te vegen is geen succes!

De rest van de weg was volgens Etienne, heuvelachtig. Volgens Jeroen veel vals plat en volgens mij zaten (zal niet overdrijven) we continue op een colletje van de 4e categorie. Bij de eerste heuvel dacht Jeroen, nic waarom parkeer je? Tot hij zelf op dat punt kwam. Het voelde of iemand achteraan zijn fiets hing.

De warm waterbronnen zaten er aan komen….. ja die waren dus gesloten. Dan maar dromen van een zwembad. Af en toe ben ik echt effe afgestapt, maar de de weg naar beneden… heerlijk. Effe in de wind.

Op het eind zou er nog een grot zijn, maar wel met een klimmetje, nou laat maar. De laatste 3 kilometer waren inzicht.

En zo lagen we rond 14.15 bij het zwembad. Heerlijk!!!! Biertje, cocktailtje en relax. De slaap won het. Kleine 2 uurtjes ogen dicht.

En nu, nu lekker aan de bar met vele Thaise artiesten uit de speakers die behoorlijk wat covers kennen. Ach, het is gezellig. Morgen… das morgen!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    24 oktober 2022
    Helaas door omstandigheden laatste 3 dagen niet direct kunnen reageren.
    Nu wel de verhalen en foto’s gelezen en bekeken. Was erg indrukwekkend en beter dan het mislukte winkelcentrum in Chaing Mai waar veel Nederlanders hun geld/investering verloren hebben.
    Ik ga nu weer per dag volgen hoop ik.
    Veel plezier met deze prachtige tocht!