Dag 10: Dolfijne Dag

22 oktober 2016 - Lovina Beach, Indonesië

Als eerste dank voor alle felicitaties via mail, Facebook of blog!!!! Ook hierdoor voelde ik mij echt jarig!!!! @ Powerblock: begrijp uit Corina haar reactie dat jullie mij missen ?

Na het ontbijt de auto in richting het strand om overstappen in de boot op zoek naar Dolfijnen. Er zitten hier heel veel, zo valt er overal te lezen. Het eerste half uur vroeg ik mij af of het wel ging lukken maar uiteindelijk waren we ver genoeg van land om de eerste te zien.

De eerste lieten zich zien en sommige waren speels en vrolijk genoeg om uit het water te springen voor een salto. Hoe gaaf als ze langs de boot mee zwemmen. We hebben in 1,5 uur meer dolfijnen gezien dan we van te voren hadden gehoopt. En dat ze met veel waren is goed vastgelegd op de video. Soms heb je geluk.

Bob Bali, onze chauffeur, stond ons bij het strand weer op te wachten. Eerst nog even de winkeltjes bekeken maar om nu bij alle 5 wat te kopen voor "Good Luck" ging me iets te ver. Het eerste vrouwtje had wel erg geluk. Ze melde aan Bob, dat wij 2 dingen hadden gekocht. We konden naar de Action, die is goedkoper dan de Hema, zei Bob. Hij heeft Nederlands geleerd via Ex-vriendin. Maar de gesprekken gingen toch maar Engels.

Er kwam een tropische regenbui uit de lucht dus de plantage (kruidnagel en koffie) was nu niet leuk om te doen. Dus vroeg Bob of we een koppie koffie bij hem thuis wilde drinken? Dus reed hij naar huis waar zijn moeder meteen koffie ging zetten. Tijdens de koffie over van alles gehad. Het leven hier, geloof etc etc. Zijn kinderen kwamen uit school en zijn vrouw ontmoet die terug kwam van haar werk.

Bij de villa vroeg Sarah meteen hoe laat we lunch wilde. Dus 3 kwartier later zaten we aan de Gado Gado, chicken saté, Hot saté, tempe, gefrituurde varkenshuid en gebakken banaan. Het fruit hebben we terug gezet voor een smoothie. Het was gewoon te veel.

Nog even over de chauffeur van gisteren (zie video). Ik zat achter hem en ze rijden hier links. Dus ik kon mee kijken. Wij zouden als we willen inhalen: eerst kijken, dan toeteren en dan gaan. Hier niet: je gaat, je toetert en dan kijk je of je het gaat halen. Af en toen kwam het tegemoetkomend verkeer voor mijn gevoel recht op mij af. De video is op een rechte weg, maar in de bergen ..... idem. Hoe zo niet inhalen omdat er een bocht aan komt? Al met al reed hij er toch 7 min af volgens de Indonesische navigatie.

Coco de kat van de eigenaar kwam nog even babbelen. Heel aanhalig en ging lekker bij ons liggen terwijl ik de foto's alvast upload. In 2 Albums (Bij en rond de villa & Dolfijen). Het was een geweldige ochtend nu even niets ....... behalve een massage.

Halverwege realiseerde ik me dat we in de kamer waren waar Jeroen gisteren even naar toilet ging en mij riep omdat er iets zat wat ik niet leuk vind. Een spin. Voor Jeroen te klein voor een foto dus voor mij te groot om goed te bekijken. Volgens Jeroen zit deze niet meer in de kamer, maar waar dan ?????

Jeroen voorzag een Bintang probleem. Voor de pool boy totaal geen probleem. Sprong op zijn scooter en 15 min later was het Bintang probleem opgelost. Best een beetje decadent. De was is ook keurig opgevouwen en daar wilde ze niets voor hebben. Dat hoort bij de gastvrijheid zei Sarah. Fooitje was op zijn plaats. Daar ook de redang, tempe en loempia's al klaar staan. Aan het aantal loempia's te zien, denken ze dat we visite krijgen vanavond.

De rijst zit keurig in de rijstekoker en wat doe je dan aan het eind van de middag in nog steeds 30 graden? Spotify, Nog een duik en genieten!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole