Dag 10: On the Road to Sukhothai

6 november 2023 - Sukhothai, Thailand

7.45 Whatsappje van de chauffeur. Hij was er al. Wij bijna klaar voor de 4 uur durende rit naar Sukhothai. Onderweg koffie bij Amazon.

Hij reed prettig maar een lege maag en autorijden in een (ondanks de airco) warme auto zijn een voorbode voor wagenziekte. Geen reispilletje ingenomen. Des te meer reden om bij de sanitaire stop een onvervalste tosti van de 7 eleven te kopen. 29 bath (euro 0,75). Even in een klein simpel Tosti-ijzer. Gewoon lekker.

De sanitaire stop… het is zeker nog geen seizoen waar ze veel toeristen(bussen) verwachten. Want de 8 western dames toiletten afgesloten dus keuze uit 8 hurk toiletten. Op insta etc gelezen dat deze makkelijker gaan als je achterste voren gaat hurken. Hoe ze dat bedoelen… geen idee maar het is gewoon niet mijn toilet. Ach, als je moet dan moet je.

Rond 12.30 waren we bij Sriwilai Resort. Ons verblijf voor 3 nachten. Gevonden via Mark Wiens (Food Blogger). Het leek vrij duur maar als je op het juiste moment boekt via de juiste site dan beland je in een pareltje.

Het ligt aan de rand van Sukhothai, op 10 minuten fietsen van het centrum. Het is rustig en ziet er geweldig uit. Vandaag voornamelijk foto’s van het zwembad en de kamer want meer hebben we nog niet gezien.

Na de kamer te hebben geïnspecteerd, hebben we de was bij elkaar gezocht en gingen we op zoek naar 2 fietsen. Free of Charge en dan krijg je ook 2 fietsen. Dit zijn iets andere fietsen als de afgelopen 5 dagen. We reden Sukhothai binnen en meteen een hele andere Vibe. Even gevraagd en de wasserette gevonden. 350 bath. Dan lijkt 7 kilo was ineens veel. Morgen 17.00 alles klaar. Dat is maar goed ook want het is hier benauwder dan in Chiang Mai. Zweet gutst van je af. Met of zonder koud biertje \ colaatje bij je eten.

Terug gefietst en meteen door naar zwembad. Heerlijk!!! Ondertussen een Tour voor morgen middag geboekt (amulet maken). En overmorgen gaan we Sukothai per fiets verkennen.

Sukhothai ligt op ongeveer 427 kilometer ten noorden van Bangkok. De stad (het nieuwe gedeelte) ligt op ongeveer 12 kilometer van de historische plaats Sukothai. Sukhothai was de hoofdstad van het eerste koninkrijk Siam in de 13e en 14e eeuw. Het heeft een aantal mooie monumenten, die het begin van de Thaise architectuur illustreren. Het historische gedeelte omvat de ruïnes van de hoofdstad. Het staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

We gaan ons wel vermaken denken we!

Voor de liefhebber, ik heb wat filmpjes geüpload.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    6 november 2023
    Ziet er goed uit hoor, ik zeg helemaal goed.