Dag 11: Via Pakse naar Tad Fane Waterfall Resort

18 oktober 2015 - Tad Fane, Laos

Dag 11: Naar Pakse, Tad Fane waterval

De wekker stond om 05.45. Maar geen taxi. De jongen van de receptie dacht dat wij alleen melden geen ontbijt. Dus moest hij van de eigenaresse op de scooter op zoek naar een tuk tuk.

Terwijl we aan het wachten waren kwamen de monniken langs, wij wisten dat wel maar niet hoe laat en hier gebruiken ze de bellen niet dus zijn we er niet van wakker geworden. Ze gaan langs de straten en daar zitten de mensen met rijst of ander eten of snoep. Ze halen dan op wat ze die dag zullen eten. Maar ze gaven ook weg aan een jongetje die aan de weg zat en om eten vroeg.

Uiteindelijk zaten we om 06.25 in de tuk tuk naar het vliegveld. En ook al was het 24 graden, het was best fris. Ach al is het hier 30 graden vinden ze het hier fris genoeg om een jas aan te trekken.

Ingecheckt en door de douane. Op tijd de lucht in. Luang Prabang was een leuke stad. We vlogen via Vientiane en na 30 minuten stonden we weer aan de grond maar kregen bij de incheck te horen dat de vlucht naar Pakse 40 minuten was vertraagd. Eerst wat eten. Die 40 minuten werden er 1,5 uur. Apart voor een vliegveld wat zich International AirPort noemt en volgens de schema in het boekje zo'n 20 vluchten heeft te verwerken. En 1 vertrekhal dus best druk.

Om 13.30 hadden we onze bagage en zagen we het bord met mijn naam. De chauffeur bracht ons eerst naar de Tad Fane Waterval. Dit ging over een weg waar je 80 mag, 2 baans en als voor je langzamer rijdt dan jij dan toeter je en ga je er langs.

De waterval was hoog (120 meter) en geweldig. Dit is pas natuurgeweld. Even rond gelopen en toen door naar Tad E-Tu Restort. Wij denken dat Tad waterval betekent.

Het ziet er leuk uit. Beetje afgelegen midden in de natuur. Eerst maar wat gegeten. met broer gefactimed. Verder is het hier rustig en zit je overal ver vandaan.

De jongen van de receptie ligt nu (18.00) te slapen dus als hij wakker is regelen we een Tour voor morgen. Ben benieuwd wat dat zal worden.

Voor vanavond genieten wij van een biertje, fanta en straks nog wat eten en dan hopen dat we vannacht lekker doorslapen. Je mag het geen spierpijn noemen maar de beentjes zeggen nu al: welterusten !!!

Reacties:
@ Iedereen: ja, die kinderen zijn geweldig!!!
@ Marijke: dank voor de tip van de stappenteller. Daardoor herinnerde hij iets op zijn telefoon. Dag 1 van de trekking over de hele dag 32 km gelopen en de dag er na 18 km. Dus onze telling was denk wel goed.
@ Mama en Claudia : ik geloof dat BAM en Knox het naar hun zin hebben met jullie !!!
@ Hans Gr. Goed om te horen dat je het zo leuk vind om te lezen.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Muriël:
    18 oktober 2015
    Leuk om jullie avonturen te lezen! Zo maak ik ook nog wat mee vanuit de woonkamer ;)
    Groetjes!