Dag 12: Tad Champee

19 oktober 2015 - Tad Fane, Laos

Dag 12: Tad Champee Waterfall

Ze spreken hier bijna tot geen Engels. Maar met handen en voetenwerk kom je ver.

We zitten hier wat afgelegen en kennelijk is het niet het seizoen want een tuk tuk regelen of zo.... Nee gaat niet. De jongen van het resort bood 2 trekkingsdagen aan maar ja die van de afgelopen keer zit nog in de benen.

Die van drie uur ging naar Tad Fane, die hadden we al gezien. En die van 6 uur trok ons niet. We vroegen door en de jongen die wel Engels sprak heeft gisterenavond ongeveer 10 minuten een gesprek gevoerd met zijn collega's. Hij begreep ons en de anderen begrepen hem. Het volgende geregeld voor vandaag: om 10.00 uur haalt "P" ons om en brengt ons naar Champee en 's middags worden we opgehaald door Quian of hoe hij ook heet.

En zo zaten we vanochtend op een heel mooi plekje bij jawel weer een waterval. We hebben daar gezwommen. Je kon dicht naar de waterval toe dmv een touw. Dat was best wel gaaf en hoe dichterbij ook wel heftig.

We hebben ons daar best vermaakt en bijna de hele tijd waren we er alleen, geen andere toeristen. En de man van het vlot maar ach daar had je geen last van, die lag in zijn hangmat. Lekker in de zon.

Bij het restaurantje boven hebben we weer heerlijk gegeten: bord Fried Rice with ... Groenten op zijn Engels (zie fout, vertaling gaat niet altijd  even goed), bord fried noodles, 3 bier en fanta voor euro 6,80. De keuken lijkt houtje touwtje maar alles is vers en wordt dus ook vers bereidt. Heerlijk zitten eten waarna Quian ons weer ophaalde.

De streek staat bekend om de koffie. Overal zie je koffieplantages. Zo ook bij het resort. Even er over heen gelopen en de de bes geplukt. Als ze rood zijn, zijn ze rijp. Grappig om zo koffie bij de oorsprong te zien.

De rest van de middag relaxed en weinig gedaan. En morgen ... Dan hebben een reisdag naar Cambodja!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole