Dag 12: Avonturen van de Snorkels bij Menjangan !!!

24 oktober 2016 - Pemuteran, Indonesië

En een avontuur was het !!! Nog nooit zo mooie, heldere onderwaterwereld gezien !!!

Na het ontbijt buffet richting snorkel tour. Romi was onze gids. Of hij echt zo heet. Die namen lijken op elkaar of niet te onthouden door de klank. Dit is geheel wederzijds. Jeroen is Aruun en ik ben Nicoli. Goed busje in en op weg naar Menjangan Island.

Het leek een kleine haven tot je op de pier liep richting de boot. Heel veel bootjes!!! Wat een drukte zal dat zijn in het hoog seizoen. Boot in samen met nog 2 Nederlanders en 45 min varen waren bij het eiland en de eerste snorkelstop.

Flippers aan, bril op en het water in. Bij het koraal was het niet diep maar daarna tot 55 meter. Je springt het water en kijkt of je bril goed zit en meteen bevangen door de vissen en het heldere water. Gewoon mooi!!!

Pastelkleurige vissen. Bij een leek het of deze roze lippenstift op had. Trompetvis, nemo visjes, Kogelvis, Baracuda en nog meer. Wat ik gaaf vond was de scholen vissen die ineens onder je of voor je voorbij schieten. Romi wist veel aan te wijzen.

Na uurtje terug de boot in voor de lunch. Wij hadden Rijst, saté, boontjes, en een omelet. Ik verbaas me er over dat als thuis de rijst koud is geworden deze niet lekker is en dit lunchpakketje koud gewoon heerlijk is.

De boot vaarde verder voor de 2e ligplaats. En wederom een uur genoten van een hele mooi onderwaterwereld. Echt geweldig!!!!

Bij terugkomst heeft Jeroen zijn 2 duiken voor morgen geregeld en zijn we in het zwembad beland. Heerlijk!!! Vooral voor de achterbenen. Natuurlijk hadden we gesmeerd maar je verkijkt je bij snorkelen altijd dus voortaan meerdere keren smeren. Vanochtend vol op zon en 's middags was er weer bewolking maar nog steeds zo'n 30 graden.

Langs het strand naar een festival onderdeel, waar de gids op wees, gelopen. Balinese vechtsport. Een schild en een stok en die eerste die de ander raakt heeft gewonnen. En dat ging er hard aan toe. Als snack werden er kwarteleitjes verkocht. Is weer eens wat anders. Want de restaurants op Bali zijn maar op een punt verschillend en dat is dat bij de een de saté 0,35 euro duurder is als bij de ander. Het blijft lekker maar toch ook afgestemd op het toerisme. Snap ik, maar wij hadden gehoopt de echte Balinese keuken te vinden.

Straks denk ik dat we beiden lekker slapen. Zeer moe maar voldaan na een dagje snorkelen.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    24 oktober 2016
    Ben benieuwd naar het duiken morgen!