Dag 13: Okidoki Dive !!!

25 oktober 2016 - Pemuteran, Indonesië

Om 9 uur was Jeroen ingecheckt voor zijn 2 duiken van vandaag. Dat betekende dat ik mij kon gaan installeren bij het zwembad. Mijn verbrande kuiten (door het snorkelen gisteren) vonden dat niet heel erg. Evenmin mijn knie die toch iets meer geschaafd was als gisteren leek. Ik wilde mij gisteren tijdens snorkelen omdraaien en zat boven het koraal / rots en schaafde mijn knie. Door het water leek het erger dan het was. De gids stelde mij gerust: Niet giftig!?! Maar als ik er nu naar kijk ... iets meer schaafplekken en het trekt. Dus lekker rustig met een boek bij het zwembad.

Het leek vanochtend net als gisteren bewolkt te worden. Maar de zon is hier verraderlijk. De lucht heeft alle kleuren. Heerlijke saté Ayam bij het hotel gegeten. En terug naar mijn bedje en niets.

Rond 15.00 uur kwam Jeroen weer aanlopen. En hij was onder de indruk. Het was een van zijn mooiste duiken. De jongen van de duikschool was zijn buddy en verder geen andere in de groep.

Het mooiste was toch wel de zeeschildpad. Goed, hij moest wel naar 23 meter maar zie video en foto's: GEWELDIG!!! Verder zijn ze tegengekomen: Frog Fish, Scorpion Fish, Lion Fish, Sea Turtle, Electric Clam (deze lijkt net of hij schokken krijgt), Bat Fish, sea eel. Kortom te veel om op te noemen. En een record met zijn lucht: Beiden duiken 50 minuten onder. Een geslaagde middag dus.

Nog even bij het zwembad gelegen en net lekker gegeten. Soto!!! Morgen weer een reisdag naar Munduk.