Dag 12: Etappe 4 - Same Same but Different

26 oktober 2022 - Ban Klang, Thailand

We waren vandaag de enige gasten. Het is nog geen seizoen. Vanaf volgende maand zitten ze helemaal vol. Dus zowel gisteren als vandaag, of je wil doorgeven wat je wil eten want de keuken sluit om 18.00. Is dat erg? Nee, niet na zo dag als vandaag.

De route was prima te doen maar we moesten ons er wel even door heen slepen. Allebei bek af toen we bij de volgend lodge aankwamen.

Wat vraag je dan zoal af onderweg? Mijn reet doet pijn? Wat is het hier mooi? Kunnen we daar wat drinken? Weer valsplat? Ach, gelukkig schaduw! Wat? Ja, bij die wat ja Wat? Hoe ver nog? Die Laatste is  niet zo moeilijk. Want door de kilometerteller weet je precies hoe ver we zijn. Maar neemt niet weg hoe mooi Thailand is. Hoe aardig de mensen zijn. Ook zonder Engels heb je hele gesprekken en rennen ze voor je. Al is het maar voor een blokje ijs voor in de cola.

En misschien ook maar eens leren wat Toilet in het Thais is. Ik maak nu de beweging van mijn benen bij elkaar en mijn handen ervoor. Maar het vrouwtje dacht volgens mij dat ik maandverband nodig had haha.

De omgeving was gister en vandaag anders, hoe leg je dat uit? Het is allemaal wat het netter. Overal zie je nieuwbouw zeg maar. De landerijen liggen er picobello bij. Met alle Thaise rituelen erbij. We passeerde een standje waarmee kikkers, vissen of vogels kan kopen om deze vrij te laten voor geluk bijv huwelijk. Apart.

Daar we allebei blij waren dat we bij de lodge waren hebben we wel genoeg foto’s maar minder te vertellen.

De lodge is weer schitterend. Kleine huisjes en er is echt over nagedacht hoe ze dit complex in elkaar hebben gezet. Het zwembad zag er aantrekkelijk uit maar de bedjes niet dus was de keuze van een massage snel gemaakt. Over een uurtje komen ze ons ophalen. Dus lekker gedouched en een heerlijk voetenmassage gehad. En toen doorgelopen naar het restaurant. Ook hier is aandacht gegeven aan de architectuur en inrichting. Maar, wel keuken dicht om 18.00. Wij zijn niet de enige maar Max 8 gasten zeg maar. Eten was prima en nu lopen we langzaam naar de kamer en relax. Het hele lichaam snakt naar rust…. Vandaag 45km op de teller. Morgen nog 1 dag fietsen, ook weer 44 km……

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    26 oktober 2022
    Weer een prachtige tocht, maar de vermoeidheid is van jullie gezichten af te lezen.
    Het is inderdaad zeer rustig overal waar jullie komen.
    De foto's zijn weer heerlijk om te zien en het weer zit niet tegen om mooie plaatjes te maken. Nu nog de laatste fietstocht en dan maar eens echt goed uit rusten luitjes!