Dag 12 tm 15: Afwisselend Tourtoirac

13 september 2020 - Tourtoirac, Frankrijk

De laatste paar dagen waren ... afwisselend zeg maar. Donderdag begonnen we aan een fietsroute van zo’n 46 kilometer. Route app op de telefoon, aanzetten en gaan.

Een rondje vanaf Tourtoirac. Via binnendoor weggetjes door dorpjes met maar 3 huizen. De wegen gaan omhoog, vals plat en dan weer met (als je niet oppast) met 35 km naar beneden. Je rem in de gaten houden is essentieel. Het is misschien wel de Tour de Dordogne maar onze naam is niet Nibali of Alaphillipe.

Het werd bekend terrein toen we Excideuil naderde. Hier zit  namelijk de supermarkt. We reden het centrum in en de fietsroute gaf meteen het Chateaux aan. Dus fiets geparkeerd en even naar boven gelopen. Het zag er leuk en oud uit maar het was verder dicht vanwege Corona.

Fiets gepakt en verder. Wat is het hier mooi. Het ene vergezicht is mooier dan het andere en het fietst hier heerlijk. Weinig auto’s. Gelukkig want die gaan hier gewoon met 80 / 85 door de bochten. Ze kennen de weg zeg maar.

Het was echt gaaf om te fietsen maar Jeroen kreeg 2 keer last van de warmte. Beetje duizelig en zweten. Hierdoor vonden we het niet verantwoord om de andere helft door te fietsen dus na de lunch in één bochtige weg naar huis. Het is maar 9 km vanaf de supermarkt maar zelfs met een e-bike best pittig (soms). Gelukkig hebben we turbo stand. Bij het huisje is Jeroen een tukkie gaan doen en ik heb mij geïnstalleerd bij het zwembad met boek en radio Tour de France.

Voor degene die het niet weten. Paar weken gelden is er longkanker geconstateerd bij Jeroen zijn vader. We staan er zeker bij stil, maar omdat het goed gaat, de tweede ronde van de chemo gaat door, meld ik het hier niet echt. Misschien door de spanningen van de afgelopen weken, zijn vader, nieuw job, of de warmte was hij vannacht niet echt lekker. Ik denk dat hij een zonnesteek heeft opgelopen.

Voor de vrijdag stond er, zoals dat hoort in de Tour de Dordogne, een rustdag op het programma. Ik heb ‘s Ochtends boodschappen gedaan en Jeroen is de hele dag uit de zon gebleven. Het gaat al beter, maar ........ nog niet optimaal. We houden het in de gaten. Gelukkig was er op onze rustdag, geen rustdag in de Tour de France. Dus de mooie etappe naar Puy de Mary heb ik heerlijk liggen luisteren bij het zwembad.

De rest van de week, idem dito. Gewoon rustig aan gedaan en uit de zon gebleven. Jeroen knapt op maar voelt zich nog wat slap. Gelukkig is zijn eetlust weer terug.

Vanmiddag ben ik op de fietst gestapt en Tourtoirac gaan verkennen. Je kan op 3 manieren het dorpje in rijden. Ik kan niet anders zeggen, het is hier gewoon heel gaaf is. Rustig, mooi landschap. Heerlijk.

Wat de aankomende week gaat brengen weten we niet. Jeroen moet eerst effe de oude worden, zeg maar. Wees gerust het gaat goed, maar nog niet optimaal.

Groetjes,

Jeroen & Nicole

1. Olagina:
    13 september 2020
    Beterschap Jeroen. Xxxx van ons
  2. Willem Krom:
    13 september 2020
    Mooie'foto,s ! Prettige voortzetting van
    De Vakantie ! Jeroen beterschap !
  3. Jan Bras:
    14 september 2020
    Beterschap Amigo , met jou alles goed Nicole??? Groetjes Jan Bras Puerto de Mogan
  4. Gonnij:
    14 september 2020
    Nou jongen beterschap en pet op en doe de gr aan janbras