Dag 14: In de wolken bij Munduk !!!

26 oktober 2016 - Munduk, Indonesië

De chauffeur vanochtend had er zin. Ik na 10 minuten minder daar ik al door had wat voor rit dit zou worden. Behoorlijk wagenziek. Om 10.15 waren we in een totaal andere omgeving.

Munduk is een bergdorpje. En dat voelen mijn oren ook. Wat een prachtig uitzicht!!!! Zowel vanaf ons balkon als bij het restaurant. We hadden nog tijd over voor de Hike naar oa. De waterval dus besloten we even te gaan liggen. En toen kwam het met bakken uit de hemel. Bij de receptie gaan vragen wat het beste was qua schoenen ivm met de hike. Maar de hike is verplaats naar morgenochtend (dan is de kans op regen minder). Vanmiddag gaan we naar Pura Ulun Danu Beratan.

Om 14.00 uur kennis gemaakt met Dalawar (denken we). Op weg naar de tempel een fotostop. Wat een geweldig uitzicht over het Bratan meer. We rijden bijna letterlijk in de wolken. Gaande weg hebben we genoeg gesprekken gevoerd van Volendam (hij leest veel) tot aan Hanengevecht. Van de geschiedenis van de Tempel tot aan de sporten op Bali.

Alleen, hoe meer ze vertellen hoe meer je vergeet. Waarschijnlijk omdat je het eerste nog aan het verwerken bent en dan is hij al bezig over het volgende gedeelte van de geschiedenis van deze tempel uit de 1633. Maar de passie waarmee het verteld wordt maakt alles goed.

De tempel is gewijd aan de godin van de meren en rivieren. Het meer en zijn omgeving zijn zeer vruchtbaar wat ten goede komt aan de irrigatie. Het ligt op 1200 meter hoogte en daardoor koel. Klopt, temperatuur is gedaald naar zo'n 25 graden.

De zon liet zich zien , net als de regen. Bij het hotel aangekomen doorgelopen naar de Sunsetbar en terwijl ik dit tik schijnt de zon en begint het weer te regenen. Van de zonsondergang zien we weinig door de bewolking. Het begint verder af te koelen.

Met het geluid van meerdere Cicades op de achtergrond (wat een K herrie), in korte broek met een biertje en een cocktail sluiten we deze mooie dag af.

Je krijgt die lach niet van mijn gezicht !!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole