Dag 13: Van Sukhothai naar Koh Mak

9 november 2023 - Ko Mak, Thailand

Wekker stond erg vroeg. Wederom bewolkt dus geen mooie zonsopgang. Uitchecken, ontbijten voor onderweg in ontvangst nemen en om effe voor 06.30 bij een zeer vrolijke chauffeur ingestapt. Yes, I work then I drink beer, go to sleep at 05.00 I go to work  and sing…Sallalalala… in the morning. Hij was goed gemutst zeg maar.

Onderweg bleek de zonsopgang mooier dan gedacht alleen jammer dat door de luchtvochtigheid de auto besloeg en dat met vieze ramen is geen mooie foto. Na 45 minuten kwamen we aan op het vliegveld van Sukhothai. Klein. Checkin, douane en tax free zijn in een blik te vangen. Klein buffet met echt lekkere bananen koekjes(als je ze open krijgt). Op tijd de lucht in en op weg naar Bangkok.

Het was droog van vliegtuig naar het het busje. Maar de lucht was grijs. We hebben al gehoord dat het afgelopen week behoorlijk heeft geregend in Bangkok. En toen we bij de A gate door de douane gingen kwam het met bakken uit de hemel. Plaatsgenomen in de stoelen bij de gate en iets meer als een uurtje wachten op het boarde naar Trat.

Wederom een klein propellervliegtuig (2 om 2 zitplaatsen). En deze vlucht zat wel vol. Met een half uur vertraging de lucht in dus de boot van 14.00 ging hem niet worden. We zijn al eerder op Trat AirPort geweest en ook dit is een lief vliegveldje. Zo klein dat een Italiaan al buiten stond voordat hij zijn koffers had gepakt. Tot ergernis van zijn vrouw. Die 2 te zware koffers moest oppakken en op het karretje smeet. Ach, tijdens de vlucht zaten ze naast ons en hadden ze ook al bijna echtscheiding. Zijn riem liet hij kletteren op haar iPad. Klein sterretje…….

Bij de taxi counter taxi naar de pier geboekt en bij de de pier ticket voor de speedboot van 16.00 uur. Alleen, ze wachten tot de lokale aan land klaar zijn met boodschappen doen en pas dan gaan ze weg dus wederom half uur later weg. De boottocht verliep prima, lekker mijn ogen dicht gehad. Uitzicht van de kamer is geweldig . We zijn benieuwd hoe Koh Mak er morgen bij daglicht uitziet.

Al met al een lange reisdag, maar dat hebben we er voor over. Zeker als je net aan je moeder in Nederland verteld via FaceTime dat we zojuist nieuwe kerstballen van Fred van Leer hebben besteld, terwijl je met je voetjes in het zand zit en de zee op de achtergrond hoort. Voetjes in het zand en bestellen maar.

Eiland leven voor 5 dagen is begonnen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Wout Feenstra:
    9 november 2023
    Ziet er allemaal geweldig uit jullie doen veel leuke dingen.En bezoeken mooie plekken en plaatsen, heel veel plezier nog.🇨🇷☀️🍺