Dag 14: Back in Bangkok

7 februari 2022 - Bangkok, Thailand

Je bent op vakantie dus gaat de wekker om 6 uur. Om een half uur later in de scooter met zijspan te stappen, voor de rit naar het treinstation. Daar aangekomen, briefje invullen met je gegevens en bestemming, paspoort laten zien en voor 200 Bath heb je 2 treinkaartjes naar Bangkok.

Volgens dat kaartje zijn we rond 10.00 in Bangkok. 2,5 uur? Niet echt. We vertrokken te laat en hebben her en der stil gestaan. Het landelijk landschap veranderd weer in het stadse. Langs het spoor huisjes waarvan wij denken, wonen daar mensen? Rijst met varken, rijst met groene curry en dim sum om 09.00 als ontbijt in de trein is geen straf. Het zonnetje kwam de coupe binnen en naarmate we richting Bangkok kwamen werd het warmer. 12.00 uur waren we in Thonburi. Jeroen regelde de taxi. Hij begon op 600 Bath en uiteindelijk was er een akkoord op 300 Bath voor een ritje van een klein half uurtje.

We hebben dit keer gekozen voor Hotel Nikko en dan de corner suite.  Heerlijke kamer met Japans toilet dus Jeroen heeft deze even goed geanalyseerd. We zitten op de 16e verdieping en hebben mooi uitzicht over Bangkok. Het ligt in de Japanse wijk, wat verder van het centrum.

Dit betekende eerst de BTS naar Asok en dan dan de MRT naar Sam Yai. Uitgang Flowermarket en richting het water gelopen. Eerst een late lunch. Het zal de oplettende lezer niet verbazen dat dit weer rijst met kip en basilicum en een Thais omeletje was. Daarna het beeld ophalen. De man van de winkel zei meteen: Jullie zouden toch later komen? Vervolgens de zelfde route weer terug.

Tegen 15.30 weer op de kamer en de moeheid van de vroege wekker sloeg toe. Dus lekker relaxt gedaan en daardoor de gouden race van Wüst gezien. Apart, met Chinees commentaar.

Tja, daar waarbij ik op werk soms vergeet te lunchen gaat het hier de hele dag door. En wat eet je in Thailand, in de Japanse wijk? Precies, Koreaanse BBQ. Diverse soorten vlees welke je met de schaar klein knipt. Enoki met spek, champignons etc. Beetje vet maar zoals de spreuk op de muur zegt: Delicious Meat  doesn’t make you Fat! Was het delicious? Zeker niet het lekkerst wat we hebben gegeten, maar voor de smaak was het een welkome afwisseling.

Op terug weg mango sticky rice gehaald voor op de kamer. Die mango hier die smelt op je tong. Heerlijk.

Morgen Bangkok verkennen. Nu vanuit mijn bed van de skyline van Bangkok genieten.

PS. Voor de liefhebber. Ik heb een paar filmpjes geüpload.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Willem Krom:
    7 februari 2022
    Mooie foto,s Jeroen en Nicole geniet nog maar even ! Zien jullie
    Op markten nog Droste Blikken ,hou me aanbevolen !
  2. Klaas de Waal:
    7 februari 2022
    Indrukwekkend om Bangkok vanuit jullie hotel te zien. Erg fijne foto's en erg benieuwd naar wat nog gaat komen.
  3. Gonnij:
    8 februari 2022
    Oh wat hoog maar wel uitzicht en mooie foto’s