Dag 15: Bejakitti Park & China Town

8 februari 2022 - Bangkok, Thailand

Je merkt dat het rustig is. We zien geen andere gasten en het ontbijtbuffet is gereduceerd tot de keuze westers of Japans ontbijtje. We namen de laatste. De zalm was lekker en de rest… morgen proberen we de andere.

Uitgeslapen naar de BTS. De BTS lijnen zijn zeg maar metro’s die boven de straat gaan (vergelijkbaar met een monorail). Na de BTS over naar de MRT. Dit is een metro die in het centrum onder grond gaat en soms boven de grond.

Volgens internet exit 3 en dan zijn we vlakbij Bejakitti park met een Sky walk. Het park bestaat al langer en wordt nu uitgebreid. Fase 2, Sky walk heeft veel geld gekost en is sinds december 2021 open. Dit pad verbind de 2 de grootste parken in de binnenstad van Bangkok: Lumpini en Benjakitti. Fase 3 is net gestart en als dit af is is het eerste park in Bangkok met een bos. Klinkt raar maar als alles straks is volgroeid dan ontstaat er een bos midden in de stad. Verder heeft het park verhoogde wandelpaden, wetlands, zeldzame plantengebieden, fietspaden en een ampfitheater.

We sloegen links af en liepen letterlijk buiten om voor we de ingang vonden. Even zoeken en toen waren we bij de skywalk die door het park gaat. Warm? Gevoelstemperatuur 40 graden en het park is net nieuw dus de bomen bieden nog geen schaduw. Het park is een kruising tussen haarlemmermeersebos en Tolenburgseplas. Ze hebben, mangrove aangelegd. We zagen witte reigers en soms schrok ik van het opvliegende Indische gapers. Of zij van mij? Het Wild Life moet zich nog vestigen in dit gebied. Wij denken dat dit park over 10 jaar er echt mooi uitziet. Mooi groen gebied midden in de stad. Hoewel de bewoners van Bangkok vinden dat het geld wat hier is ingestoken ook aan de bevolking had kunnen worden gespendeerd.

Bij de uitgang heb je een korte wandeling door een lokale wijk. Een druk straatje. Druk met personeel van de omringende kantoren. Effe zitten met een lekkere Iced Thai Tea Milk. Dat is zo lekker en goed voor de dorst. MRT gevonden en we waren zo bleek 1 station verder als we waren uitgestapt. Al met al zo’n 8 km gelopen, in de brandende zon.

Besloten effe af te koelen bij het zwembad. Bij Mom & Dad shop bier gehaald. Deze kleine buurtwinkeltjes verkopen wel bier in tegenstelling tot de 7eleven die tussen 11 en 17 de koelvitrine afplakt. Bij het hotel zag Jeroen de mobiele Blokker met jawel een grote plumeau. Hij heeft vorige keer al een kleine gekocht maar die was dus te klein. Dus met bier in de ene hand en een plumeau in de andere hand op weg naar de kamer.

Zwembad was een welkome verkoeling voordat we weer op pad gingen. Taxi en na een half uurtje waren we bij Rambuttri. Drankje en snack en toen 1,5 uur massage. We waren nog niet binnen of het begin te hozen. Juiste moment juiste keus gemaakt. Mijn schouder is los, voetjes zijn weer blij en zo stapte we een beetje slaapdronken de Tuktuk in richting China Town.

De taxi was 120 Bath de Tuktuk 150 Bath. Gezien de spits leek ons de Tuktuk het best. Je betaald wellicht meer voor een kortere rit naar niets is zo leuk om beetje onderuitgezakt onder de luifel door het normale leven van Bangkok te zien. Wij zeggen wel vaker. Het is een wereldstad maar het normale leven gaat tussen de toeristen gewoon door. Dat zie je in de binnenstad van Amsterdam niet. En als je het wel ziet… anders.

Op Yarowat was een kant van de straat afgezet voor de eettentjes. Op zoek naar onze favoriet. Wij noemen het peper bouillon . Het heet Roll Noodle Soup. We kozen er crispy pork bij en het smaakte weer geweldig. Onderweg nog Sweet taco en op weg naar de metro liep we op een kraampje af dat Jeroen herkende van het internet. Heeft een aanbeveling gekregen van Michelin. Wat het is? Pa Tong Go. Gefrituurd deeg wat in de buurt komt van Churrios. Met groene custard. Heerlijk afsluiting op de kamer van een leuke dag. Waarvan ondanks de 1,5 uur durende massage toch zo’n 15 km in de benen hebben. En dat voelen we.

Speciaal voor het thuisfront. Ik heb vandaag geen foto gemaakt van een kat. Normaal wel maar ik plaats ze niet allemaal. Ik begrijp uit de apps dat Yindee en Knox het prima naar hun zin hebben met Mama, Papa en de buurtjes. Nogmaals dank.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    9 februari 2022
    Dit park wordt zeker prachtig in de toekomst. Je mag er eigenlijk niets anders dan alleen wandelen maak ik op uit de verkeersregels. Wel goed eigenlijk want anders gaan de Thais er een zeer grote markt van maken. Geweldig aangelegd. Weer mooie sfeer plaatjes gemaakt jongens. Hotel ziet er gelikt en zeer comfortabel uit. Veel plezier, Klaas.