Dag 16: From Boat to Road to Rain to Train

23 februari 2018 - Chumphon, Thailand

Laatste ochtendje in Sai Daeng Resort. Wat een heerlijk, luxe verblijf. Elke ochtend wakker worden met uitzicht op de zee. We zijn zeker tot rust gekomen in deze omgeving. Met een bakkie koffie de laatste uitzichten tot ons genomen. Ja, we kunnen hier wel aan wennen!!!

Ten stond keurig om 11.00 voor deur. In goede doen is het best te doen maar echt voor mij: omhoog, omlaag. Na vakantie echt weer gaan werken aan mijn conditie. Tassen bij de receptie en lekker gegeten beneden aan het strand. Ook nu hadden we gezelschap. De hele tijd zat er een gekko ons aan te kijken alsof hij wilde zeggen: Do not go!!! Tja,........ en meenemen voor Knox was geen optie.

Klokslag 13.00werden we naar de haven gebracht. Bij de incheckbalie Van Lompraya Boat service was het rustig,. Rustig voor de storm want gaande weg kwamen er steeds meer passagiers. Tickets in de pocket en en ijsje gegeten in 30 graden. Nou eten, bijna letterlijk naar binnen gieten daar deze smelt als je er alleen al naar kijkt.

De boot vertrok op tijd naar Chumphon, volgens onze sticker gaan we naar Chumporn ... Ik zou hier goed aarde met al die tik fouten. Zo ook zagen we een aparte variant op schoenen uit: “Plase you shoe of”. En al eerder gezien op vakantie, sommige rijstkorrels kunnen hun job niet vast houden : “Fired Rice”.

Op de boot werden we een uur lang getrakteerd op een duits voorlees verhaal. Om de beurt lazen onze achterburen een hoofdstuk hardop voor op een zeer monotone toon. En ze vielen maar niet in slaap. Ineens stopte ze. Top dachten wij. Maar nee, op de tv op de boot werd een soort funniest video’s getoond. Onze achterburen besloten deze filmpjes 10 minuten lang na te synchroniseren middels woorden als haha, oh, das Gent nicht, Sehr slecht, ...Tja, het blijven Duitsers. Ondertussen kwam het met bakken uit de hemel.

Tegen 16.15 waren we bij de pier en daar regende het net even te hard. De steiger was lang. Redelijk nat bij de bus. Maar, bij deze temperatuur ben je zo opgedroogd. Ongeveer half uurtje met de bus en toen waren we bij Chumphon Railstation. Het kwam nog harder naar beneden dan er voor dus sprintje naar een droge plek. Vloer spekglad en het station hadden we snel gezien.

Toen de regen minderde de oversteek gemaakt en eerst bij een oud vrouwtje lekker rijst en pad thai voor 100 Bath. Goedkoop, snel en lekker. Via radio 2 Kjeld Nuis zijn gouden race gevolgd. Verderop zijn we wat gaan drinken en wachten op onze slottijd van 21.15 uur, voor de nachttrein naar Bangkok.

Op het station snelden vele vrouwtjes en mannetjes met hun etenswaar de trein in. Saté, soep, pannenkoek, alles is verkrijgbaar. De bedden waren al opgemaakt dus we kunnen zo eerste klas lekker gaan slapen om morgenochtend terug te zijn in Bangkok.

Groetjes,

Jeroen en Nicole