Dag 15: Relax dag 2 op Koh Mak

11 november 2023 - Ko Mak, Thailand

Het waaide behoorlijk toen we wakker werden. Niet dat het daardoor is afgekoeld. In de wind een lekker ontbijtje, rijst!!!

Motor scooter gepakt en eiland over. Het is echt klein. Het meeste zie je meerdere keren. We reden naar een uitzichtpunt. Stukje omhoog en dan steil naar beneden. Wil ik heel blijven? Ja, dus nee niet naar beneden voor een strandje. Het eerste stuk vergt omhoog al mijn concentratie. Laat staan naar beneden. Noem het raar, maar dat is gewoon anders als 6 jaar geleden. Maar verder gezond!!!!!!!

Dus we gingen veder. Het strand achter de restaurantjes vlakbij ons hotel. Schijnt een van de mooiste te zijn. Oké, het ziet er rustig en strak uit naar nergens bedjes. Wel twee houten stoelen, dus geïnstalleerd en Thai Tea Milk besteld. En het water in. Wellicht door de wind maar niet zo helder als verwacht. Ik denk dat we mooiheid verwend zijn door Koh Kradan (afgelopen maart) en qua sfeer door Koh Kood waar we al 2 keer zijn geweest. Neemt niet weg dat het hier schitterend is en we echt niet klagen maar onze verwachting lag iets hoger.

Door gereden naar Buri Hut. Mooi complex en ook hier even de zee in en even relaxen.

Voor lunch zelfde tentje als gisteren maar geen kip op de BBQ. Die hing nog in een stenen pot. En had nog minimaal 30 minuten nodig om te garen. Uit dezelfde pot werd een mandje met kolen omhoog gehaald en op een standaard gezet en hier werden de garnalen op gegrild.Deze en de Laab Tot balletjes en de saté….. heerlijk.

Via supermarkt naar zwembad en niets doen. Met een uitzicht dat je nog gaat missen als we weer in nat Nederland zijn. Jeroen belde met Olaf en tegelijkertijd een regenboog. Twee tellen later zaten we onder de parasol frietjes weg te eten terwijl het regende. Niet voor lang en zoals eerder gezegd het koelt niet af.

Op de kamer het spelletje DOS gespeeld. Een variant op UNO en als je de regels door hebt en de tactiek dan kan er wel een competitie ontstaan. Dus Maxim, dankjewel goed gekozen!!!

Net lekker gegeten. Noodles soep en Thai omelet. Echt, moet daar eens een cursusje in krijgen want thuis lukt het niet. We zagen een grijs katje het restaurant binnen sluipen met iets in zijn bek. Toen ze dichter bij kwam, bleek het een hagedisje zijn. Toen we weggingen kwam ze weer terug uit de tuin. De kat was van de eigenaar en ik kreeg het idee dat het hagedisje lekker had gesmaakt. We zien veel hagedissen op het eiland.

Net weer de heuvel bedwongen terug naar ons appartementje. Oké het is niet de Cauberg, maar lekker omhooglopen nadat je lekker hebt getafeld….. liever niet. Maar het onweer in de verte is wel mooi te zien.

Groetjes uit Koh Mak waar het nog steeds 32 graden is om kwart voor negen ‘s avonds.

Jeroen en Nicole