Dag 16: Na onweer komt de zon en een massage

12 november 2023 - Ko Mak, Thailand

De gordijnen laten we open. Dat is mooi wakker worden. Echter, vannacht leek het of alle vissersbootjes die voor anker laten op de foto werden gezet. De ene flits na de andere. Toen we wakker werden begon het te regenen en te onweren. Donker, grijs, wind. We waren benieuwd wat vandaag zou brengen.

Na ontbijt rustig aan gedaan en toen het droog werd de weg op. Eerste stop, politiebureau. Niets aan de hand, maar daar is de enige pinautomaat.

Doorgereden naar het koffietentje van de eerste dag. De eigen gemaakte cakejes zijn lekker. Dat vind de huis kat ook. Zij kwam lekker bij ons zitten in de hoop op een stukje cake. Net als Knox thuis, gek op koek. Knox wil alleen maar naar buiten begrepen wij en Yindee die knuffelt graag. Ze worden goed verzorgd!!!! Uiteindelijk let het zonnetje zich ook zien.

Via een tempel een weg ingeslagen die we nog niet gehad hadden. Viewpoint…. We zijn benieuwd. De weg werd een beetje glad door dat de weg klei was geworden. Het laatste stuk omhoog lopen was op zich geen probleem maar je werd wel 1 cm langer door de klei aan je schoenen.

Uitzicht was op zich mooi. Het eiland schijnt in de vorm van een klavertje vier te zijn (wij zien het niet helemaal zo, zie foto van de kaart). Daardoor vele, uitspattingen vanuit land. En hoe klein het is, je oriënteren waar je bent is moeilijk, haha.

We bestelde wat drinken en geen tel later drupt het zweet weer van je af. We zijn vaker rond deze tijd in Thailand geweest maar nog niet zo warm gehad. Echt bijkomen was er niet bij.

Met kilo klei aan de schoenen terug bij de scooter en die klei ging er slecht van af. Alleen een plas regenwater bood uitkomst. Op de terugweg de was ophalen. De vrouw laat de was zien en meldt: 2 hours weting becus of lening (Raining).  Het voelde droog aan maar oké dan komen we straks terug.

Dan naar de kamer en relax modus. Geen zon meer en besloten niet te gaan zwemmen. Spelletje Dos gepakt om midden in een spannende game ruimte te moeten maken voor de schoonmaak dus op terras verder.

Gisteren was kip rond 13.30 klaar dus rond die tijd naar het restaurantje gelopen voor late lunch. Toen we aan kwamen lopen zagen we de kip liggen. Eigenaresse riep meteen: Yes, Yes, chicken ready. And Chang. And Schweppes Manao. And Lab Tot. And Gamba’s. Alsof we hier al de hele week komen. Dus eerste effe een 2 kippetjes kluiven en vervolgens 9 gamba’s weg pellen. Nog een biertje en dat alles voor 740 bath (euro 20,00) Geen geld voor lekker eten.

Om de zondag helemaal relax te maken gingen we voor een uurtje massage. De plaatselijk karaoke bar op de achtergrond namen we voor lief toe. De massage werd 1,5 uur en beide sliepen bijna. Helemaal zen richting de was. Dit keer lag deze keurig klaar.

Tegen 17.00 uur op de kamer. Zwemmen? Nee, geen zin. Effe tukkie doen. Waarom niet. En dan? ……… best laat gegeten en geen zin in die berg. Ook geen zin in een taxi naar de pier. Effe geen zin in iets. Ook dat is vakantie dus rest vanavond, beetje lezen, beetje niets.

PS. Het filmpje van het onweer volgt later. Netwerk kan het uploaden niet aan.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Inge v G:
    12 november 2023
    Wat een leven, wat een leven, echt heerlijk!!