Dag 16: Regen en een olifant

10 september 2014 - Sukau Rainforest Lodge, Sabah, Borneo, Maleisië

Dag 16: Regen en een olifant

Nadat we onze handprint in modder hebben gemaakt, reden we om 10.00 uur weg bij de Lodge in Tabin NP. Het eerste uur weer een gratis body massage. Er is volgens mij geen een weg in Borneo waterpas. Om 11.30 waren we bij het vliegveld van Lahad Datu waar we zouden worden op gehaald. In de cafetaria en douane en incheck gedeelte en vertrekhal van het vliegveld op de nieuwe gids gewacht. Echt een ruimte van 10 bij 5 is het vliegveld.

Abbas was er keurig om 12.00 naar een prima lunch in een lokaal restaurantje de auto in op weg naar Sukau, Kinabatang River Lodge. Ook hier ziet het er prima uit. Een van de langste rivier in Borneo. Was weg gebracht en even relaxen tot de eerste River Cruise.

En die begin met een zonnetje en zo'n 30 graden. Maar daar kwamen de eerste druppels. Poncho aan en het kwam echt met bakken uit de hemel. De olifant was gespot dus we bleven stil liggen en wachten, samen met nog wat bootjes. Gelukkig spetterde het een beetje. Het gras bewoog de hele tijd dus er zat er een. En na een half uurtje liet hij zich zien. Echter het regende nu harder dus Jeroen heeft zijn Go Pro gebruikt. We hebben foto's maar door de afstand en de regen niet goed op de foto. Ach, wij weten wat we hebben gezien. @ Rene, dus hopelijk hebben we morgen meer foto's hahaha. (Die actie foto was goed gelukt hè!!! Hahaha)

Op het moment dat we terug ging naar de Lodge begin het nog harder te regen en te onweren. Echt ondanks de poncho toch nog her en der nat. Gelukkig zijn de rugzakken droog. Het leek wel hagel wat naar beneden kwam. Gauw naar de kamer en een douche genomen. En het bleef regenen en onweren. De ramen zijn van gaas met van die glazen lamellen dus de ramen dempen niet het geluid. Heel apart.

Om 19.30 diner time. Inclusief een sarong. Ja we kregen een compliment de sarong en T-shirts waren matching ...... Staat echt heel leuk ;-)

Het eten was weer buffet vorm maar ook hier prima geregeld. Nu nog een biertje en koffie en dan hopelijk een nacht doorslapen. Dit was een reisdag dus weinig foto's. Morgen namelijk weer vroeg op ivm een ochtend boottocht.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Jaap:
    10 september 2014
    Blijven pracht plaatjes hoor. Straks benieuwd naar het fotoalbum! Als je weer thuis bent lusten jullie zeker geen aardappels meer...haha! Je bent fotogeniek in die sarong. Net als de kilt niets er onderaan? Groetjes!
  2. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    10 september 2014
    Aapje , aapje, aapje, olifantje ken je dat versje nog.
    Nee grapje. Mooie foto,s
    En Jeroen staat je goed die sarong.