Dag 17: Back in Bangkok (and JJ Market)

24 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Redelijk op tijd vertrokken we uit Chumphon. Wederom deed het leeslampje het niet en kregen we de airco niet uit. Trui doet wonderen. Lezen? We hadden beiden 15 min nodig om weg te zijn. Heerlijk geslapen maar wel vroeg (06.30 uur) stapte we Hua Lamphong train station op. Door naar een tuk tuk.

De kamer was nog niet klaar maar de eerste indruk was goed. Bagage afgegeven en door maar MRT Sam Yan voor de metro naar JJ Market, of Chatuchak Market. De markt kent een aantal namen. We zijn hier al eerder geweest maar weer zagen we andere dingen.

Als eerste kwamen we de lepels tegen. Die ze in Azië gebruiken. Per 12 verpakt, zal wel wat kosten. Nee, 35 Bath. Tevens vonden we kleinen schaaltjes. Ja pap, deze kostte ook geen drol. Haha.

Na Thaise viskoekjes eerst een voetmassage.  Gelukkig zei ik nee tegen de nek massage. Jeroen zijn gezicht sprak boekdelen en dan leek het niet of hij het lekker vond. Zijn nek en schouders zijn wel weer los.

Vervolgens de rest van de markt verkent en her en der wat souveniertjes gevonden. Slippers, tas, kruiden, etc...tot tas. Als lunch heerlijke rijst en met een volle maag nog een keer de markt over. Het is een doolhof van steegjes met van alles en nog wat. De dieren afdeling blijft apart. Hele mooie katten en honden. Exotische vissen en vogels. Alles is te krijgen. Om 12.00 uur stapte we de metro weer in richting hotel.

We zijn deze vakantie begonnen in een simpel guest house met mooi uitzicht. Vervolgens hutje op strand. Daarna eenluxe resort en nu, het Amara Hotel. Of het sterren heeft geen idee, voor ons wel. Gewoon luxe. We hadden een goede aanbieding voor een kamer Club Lounge. Dit geeft ons een aantal privileges en service. Bijv, 2 stuks was per dag per kamer.

Onze kamer op de 21ste verdieping ..... wat een verademing na de nachttrein. Van alle gemakken voorzien en als Jeroen in bad zit en ik in bed kunnen we met elkaar hints spelen door het raam. Hoog, mooi uitzicht. Ook in Bangkok heeft het geregend en is het wat bewolkt maar het zal mooie uitzicht foto zijn als het zonnetje erbij is. Geld ook voor het zwembad op de 26ste verdieping.

Beste douche tot nu toe en vervolgens lekker niets gedaan.

Toen we wakker werden kwam het met bakken uit de hemel. Opgefrist en naar de Lounge op de 20ste verdieping. Een van de privileges : tussen 17.00 en 19.00  uur kunnen we hier genieten van een drankje en biertje(s) en een mini buffet. Er was keuze uit noodles, curry, gefrituurde vis, diverse gebakjes, zalm, worst, gemarineerde  kwal. Dat laatste had geen rare smaak alleen een apart mondgevoel. Je kon zo veel pakken als je wilt. Naast ons neemt een vrouw en haar dochtertje dit bloed serieus. De tafel staat vol alsof er nog 3 man aan gaat schuiven. Tevens een soort koffie bar met koekjes. Prima verzorgd. Als dit een voorbode is voor het ontbijt buffet ..... dan zijn wij elke ochtend present.

‘s Avonds door Patpong gelopen. In de Vietnam oorlog kwamen de soldaten hierheen voor wat vertier. Zo ontstonden de GoGo bars. Alsof je op de Amsterdamse wallen loopt. Veel Katoeys (transgenders) en echt niet te zien of het nu een man of vrouw is. Over de markt gelopen en terug naar hotel.

Op de kamer verslag getikt en foto’s gedaan. De laatste dagen worden relax dagen en in het hotel gaat dat prima lukken. We hebben wel wat op de agenda staan maar niet veel.

Dank voor alle reacties. Altijd leuk om feedback te krijgen. @Anita, als ik iemand moet overhalen? Laat maar weten 😉

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. J Kapiteyn:
    24 februari 2018
    als dat blauwe bloemzaad in bloei staat kan je : sap gebruiken als limonade , kleding verven , door maaltijden enz.
  2. Detische:
    24 februari 2018
    Mooi hotel zeg, goed uitzicht. Maar ja wat wil je van de 21ste verdieping . Dit is goed ter afsluiting en zeker weer genoten zoals wij kunnen zien. Jeroen die nek massage kun je hier ook krijgen, geen probleem.
    Amuseren nog en rustig aan. Hier in Nederland is het een lekker weertje.
    Groetjes Ria en Pierre
  3. Gonnij:
    25 februari 2018
    Xwat een luxe en een uitzicht niks voor mij zo hoog . Nog een paar dagen geniet ervan want hier is het koud!!!
  4. Tine en ruud:
    25 februari 2018
    Bewonderenswaardig jullie tomeloze energie te zien.
    Wij worden al moe van het lezen, ook hier speelt jaloezie duidelijk een rol bij ons. Geweldig dat jullie het doen. Jullie hebben de leeftijd er voor tenslotte. Goede reis terug. Groeten Tine en Ruud