Dag 16: Island Vibes en een beetje vis...

27 oktober 2019 - Ko Kut, Thailand

Het was een beetje bewolkt dus we hebben de plannen aangepast. Na het ontbijt de huur van de scooter verlengd. De weg op, getankt en de was weggebracht. Deze kunnen we vanmiddag weer ophalen.

We gingen op weg naar Bang Ao Yai. De weg erheen was wederom geweldig om te rijden. Niet dat je veel zag maar gewoon genieten.

We kregen eerst een uitzicht op het vissersdorpje van bovenaf. Zag er al leuk uit. Een authentiek vissersdorpje geheel gebouwd op palen. Dit dorpje leeft van de visserij en de inkomsten van de restaurants. Je merkt dat het laag seizoen is. Rustig en niet alles open.

De restaurants bevinden zich tussen het normale leven en de visnetten. Eerst maar wat drinken terwijl de vissers hun boot en netten prepareerde voor de volgend vaartocht. De kids lekker in de kajuit spelen. Toen zijn we naar de andere kant gelopen. Het is een kleurrijk dorpje waar men in zijn bootje ligt te slapen of zwemmend de netten aan het repareren is. En als ze niet samen met baby in de hangmat liggen te slapen, zitten ze rustig te wachten tot iemand iets koopt in de, in onze ogen simpele, boodschappenkraampjes. Rustig, alle tijd.

Aan het einde van het dorpje vond ik het tijd geworden voor de eerste vis. Flathead Lobster, bij ons bekend als beerkreeft of Slipper Lobster. Aparte smaak maar niet verkeerd. Het smaakte naar meer dus bij het eerste restaurant hebben we een portie Manta Shrimp besteld. Wederom lekker. Jeroen had wel effe genoeg maar ik nee, ik bestelde dus toch nog een portie garnalen. Mooi bordje voor weinig. Je eet hier goed en vergeleken met Nederland goedkoop. Zeker als het aankomt op vis.

Toen weer richting ons hutje. De lucht was donker. We reden door iet wat bergachtig gebied en ook hier is het regenwoud. Zonder regen ook geen groen. Maar zodra we weer gingen dalen een stukje blauwe lucht.

Pitstop bij de supermarkt voor bier en ijs en dat gecombineerd met de kleine koelbox tas, van de kaasboer die elke maandag in Skagarak staat, hebben we koud drinken. We hebben ons op ons balkonnetje geïnstalleerd. Muziekje erbij en in relax modus. Heerlijke temperatuur met een zonnetje maar niet zo als afgelopen dagen en als we het wel warm krijgen.... 15 meter en we liggen in zee.

Rond 16.30 de was opgehaald en een biertje en een cocktail  gaan halen. Zonnetje kwam nog even goed te voorschijn. Wat een heerlijke dag en die sloot ik af met een bord vol Soft Shell Crab!!! Veel en lekker!!! Mensen die mij kennen weten: Dit was een perfecte afsluiter van de dag.......

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corina:
    27 oktober 2019
    Prachtig hoor!
    Jullie willen straks niet meer naar huis!
    😘
  2. Judith:
    28 oktober 2019
    Ziet er prachtig uit. Geniet maar van al dat lekkere eten (maar dat doe je zo te lezen ook) :D