Dag 17: CHECK !!! En de omgeving van de rivier

11 september 2014 - Sukau Rainforest Lodge, Sabah, Borneo, Maleisië

Dag 17: De omgeving van de Kinabatang River

Het lijkt wel vakantie: de wekker stond weer om 06.00 uur voor de ochtend boottocht over de rivier.

Deze keer liet de regen zich niet zien. En de vogels wel. Verschillende Horn Bills gezien. Van die vogels met een dubbele snavel. Paar adelaars. Een ooievaar. Halverwege hebben we een koffiestop. Gewoon in de boot. Thee (koffie is niet lekker) met een koekje. Dat koekje kon je ook in het water gooien. Dan kwamen er vissen op af. Hoezo een hengel nodig. Langzaam werd het lichter en kwam de zon door. Al met al een prima boottochtje.

Na het ontbijt besloten wij om naar The Village Sukau te lopen. Volgens Abbas een half uurtje lopen. Na een kwartier vroegen we ons af of we wel de juiste afslag hadden genomen zo stil en zo warm, 35 graden. Paar Bananen bomen en ineens wat honden. The Village kon niet ver zijn. En zo stonden we ineens op een pleintje in een dorpje met 2 marktkraampjes (met de nadruk op je). In het winkeltje wat cola gekocht en toen ja, .... Omgekeerd want na 1 pleintje en 1 straatje hadden we wel gezien.

Toen we het dorpje uitliepen werden we geroepen. Wij zien er anders uit en vooral de kinderen kunnen je nog wel eens aanstaren. Wij reageerde en oké schoenen uit en nog wat drinken. Kwam goed uit ivm de warmte. Vervolgens terug gelopen naar de Lodge. Overdag zijn hier geen dieren te spotten dus relax. Alvast wat foto's en een paar filmpjes geüpload en dan om 13.00 uur de lunch en daarna lekker niets gedaan.

Om 16.00 uur de boot in en als eerste een aantal Long Tail Makaken

. En toen ja wel: ORANG OETANG - CHECK !!!! We zagen het vrouwtje in de boom en dus eerst verbaasd gekeken. Toen ging ze meet haar baby van tak naar tak en toen foto's .... De herinnering is belangrijker. Echt gaaf.

Vervolgens heel veel neusapen en dit keer ook kleintjes. Het blijven hele aparte apen. Een zat op de tak als hij op zijn biertje en sigaar zat te wachten.

De lucht was weer grijs maar de olifanten waren gespot. We namen het risico. En daar stonden er twee in het gras. Beetje bij beetje at de ene het gras weg waardoor we hem of haar beter konden zien. Op een gegeven moment ging de ander het water in. Echt gaaf, deze ging ook spelen. Zo dicht bij, geweldig.

Dus met een zeer voldaan gevoel zitten we nu aan het diner.

Morgen naar Turtle Island. Of daar internet is .... Zo nee tot over twee dagen.

@ Jaap: nee, Jeroen droeg de sarong niet als een kilt. Hij kan nog niet zo goed knopen
@ Marian: ..... Ja zo had ik de foto nog niet bekeken. Hahaha. Wellicht op dag 17 ...... En nog geen mail van Gijs gezien.
@ Gina, nee dat liedje ken ik niet

Groetjes,
Jeroen en Nicole