Dag 18: Wat? ... Wat Saket & Wat Relax!!!

25 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Buiten in een zonnetje ons ontbijtje genoten. Prima buffetje en lekker brood. Na een heerlijke bak koffie opgefrist en de tuk tuk naar Wat Saket.

Ook wel golden mount benoemt omdat er op de top een gouden stoepa staat. Wat de tempel voor betekenis heeft en waarom deze is gebouwd kregen we niet echt mee en ook op internet weinig info te vinden. Een beetje toeristische attractie maar, het uitzicht na 344 treden is zeker de moeite waard.

Een aardige klim in mijn eigen tempo en het zonnetje liet zich goed zien en voelen. Boven windstil maar mooi beeld van de sky line van Bangkok. Na een rondje te hebben gelopen de trappen weer naar beneden.

Tuk tuk naar Central World. Groot winkelcentrum vlak bij Erawan Shrine. Mooi te zien hoe de mensen midden in het drukke winkel verkeer ook hier hun offers weer brengen. Na de Gap winkel hadden we het hier wel gezien.

Op zoek naar Tuk Tuk. De prijzen zijn hier echt om het even. Zo betaal je heen 100 Bath en voor hetzelfde ritje terug wordt er 300 Bath gevraagd. Onderhandelen gaat ons goed af. We wilde naar Rambuttri. Uiteindelijk voor 200 Bath (hij begon op 450, want het was druk) de Tuk Tuk in. We zitten nog niet of hij meld “and one extra stop”. Nee, geen extra stop omdat hij dan benzine bonnen krijgt dus wij er weer uit. Dan maar taxi deze vroeg ook 400 Bath en wilde niet op meter rijden. Ook niet dus dan maar met de Sky train naar Victory Monument voor (60 bath) en daar een tuk tuk voor 120 Bath. Alleen de chauffeur ... of hij snapte ons niet, of was er met zijn hoofd niet bij want toen wij vroegen of het goed ging, melde hij “yes, sorry, wrong way”. Ach, zo zie je nog eens iets van Bangkok.

Het is erg benauwd en zonnetje is weg. 2 kookboekjes gescoord. Van deze serie hebben we er al een en die bevalt prima. Terwijl we wachten op ons eten even doorgebladerd en dat gaat goed komen thuis. Heerlijke, makkelijke recepten. Voor mijn schoonvader zaden van “Holy Basil” gevonden. Als dat ook gaat groeien dan komt het helemaal goed met de gerechten (en mijn kookkunst).

De Samoa’s en vers gemaakt Naan brood met kaas en knoflook smaakte heerlijk. Tuk tuk in richting hotel. De zon was weg en maakte plaats voor regen. De tuk tuks tochten ook lekker door zowel qua wind als regen. Redelijk nat geregend kwamen we bij het Amara aan. Nog steeds gaf de thermometer 30 graden aan. Geen zwembad, Daan maar relaxen op de kamer. Zo nu en dan een flits en onweer. Hebben we dat ook weer meegemaakt.

Hoe snel kan het veranderen. Na regen krijg je zonneschijn dus zwemkleding aan en naar de 26ste verdieping. Heerlijk zwembadje met een prettig uitzocht. Ook hier weer lekker gerelaxed. Wat lezen, gewoon genieten in nog steeds 32 graden.

Na douchen naar de lounge. Voelt lekker decadent, heerlijk! Beef, Chicken, Samosa’s, Pad Thai, King Prawn, Duck, Sushi en een heel assortiment aan kleurrijke dessertjes. We hebben het gewoon druk met niks doen. 😉

We wilde bij Lumphini Park gaan eten. Twee jaar geleden hebben we daar met de Food Tour gegeten. Internet geeft 2 opties: is er niet meer of andere naam. Bij de receptie waren ze duidelijk: is dicht. Kregen keurig wat opties maar besloten naar China Town te gaan. Een paar heerlijke gerechtjes en toen moe en voldaan maar hotel.

Welterusten!!!

Jeroen en Nicole