Dag 17: van meer (Khao Sok) naa zee (Ao Nang)

19 oktober 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Zoals voorspeld heerlijk geslapen. We werden wakker van de wekker en wat een plaatje om wakker te worden. Het meer lag in de ochtend mist. Om 6.30 dit keer de koffie gevonden om deze meteen weer weg te gooien. Op zijn Hollands: niet te zuipen. De boot in voor de ochtend safari.

Oké, safari’s met zoals Tete dat al een paar keer heeft gezegd: 40% kans op niets. Rustig varen en ogen open houden. Een een beetje geluk. We zagen een paar apen en die bleven keurig zitten voor de foto. Nog een paar vogels maar dat was het. Door het regenseizoen zitten de apen eerder hoger in de boom dan aan de oever. Een mooi ochtend tripje.

Bij de lakehouse stond het ontbijt klaar. Scrambled eggs & fruit. Simpel, maar genoeg om de maag te vullen. Ons huisje C6 opgeruimd en tassen gepakt en terug naar Tete. We besloten niet te gaan kayakken. Mijn frozen shoulder is nog steeds niet ontdooid. We kozen voor de Pra Kay Pet Cave. Toen ik boven aan stond en Tete melde dat de grot ook Hero (helden) Cave wordt genoemd omdat de grot heeft als bewoners : Batman, Spiderman.... was het voor mij duidelijk ik bleef op de boot.

Zo stil hier. Heel rustig... de Kapitein ligt in zijn hangmat, Jeroen en Tete zijn de grot in en ik ben het verslag aan het  tikken met de geluiden van gibbons en vogels om mij heen. Het is een kleine grot maar nauw en glibberig. Jeroen beaamde. Ik terug komst dat het niets voor mij was maar wel een van de mooiere grotten die hij heeft gezien.

De volgende stop was bij de Landmark. Mooi plaatje. Het is 100 meter diep en op de bodem ligt nog een tempel en een oude school. Khao Sok is omstaan door de bouw van een dam. Deze geeft elektriciteit aan de omgeving en was in opdracht van Koning Rama 5. Mensen uit het gebied moesten weg maar hebben elders er land voor terug gekregen. Anders was dit alleen berggebied.

Toen er weer belsignaal was kon Tete onze aankomst doorgeven. Maar, onze taxi met bagage was er al. Even een kapitein wissel en door ..... nee, de nieuwe kapitein moest eerst tanken en vervolgens bleek de benzine de motor niet te bereiken. Na 15 minuten proberen ging het gas open en zetten we koers naar wal.

Eenmaal op de kant voelde we onze zeebenen. 1,5 dag op het water, dat voel je wel. Bij de dam zelf kregen we lunch. Gefrituurde kip en rijst. Nog wat uitleg over de dam en toen namen we afscheid van Tete.

Choi bracht ons in een kleine 3 uur naar Ao Nang (Krabi). We wisten dat we hier een wat luxer hotel hadden geboekt maar hoe luxe..... we kregen kamer 1012 en die was prachtig maar uitzicht ... wie niet waagt wie niet wint. Even checken en ja hoor kamer 512 was vrij. Zelfde kamer maar nu met balkon en uitzicht op zee. Gewoon mooi en heel relaxed. Onze bagage stond nog in de andere kamer. onze bagage : 2 grote rugzakken, 1 rugzak, 1 tas en een kleine waterdichte tas met onze waterschoenen er aan vast. Geen probleem, de bellboy kwam het wel brengen.

Nu moet ik wel even vertellen dat het hier onwijs mooi is en het resort met zorg is aangelegd op een helling. Er is over nagedacht. Maar van kamer 1012 naar 512 kan je vergelijken met een colletje van de 3e categorie. Ik zag de bellboy aankomen maar het duurde en het duurde. Ik keek door het raam en hij had alle tassen in zijn eentje en zat midden op de trap uitte te rusten. Hij heeft zijn fooitje wel verdient.

Na een heerlijk douche zijn we de was gaan wegbrengen en naar het strand gelopen. We zijn zeg maar in het Noordwijk van Thailand terechtgekomen. “miss massage?” Of “mister discount on Chang” hoor je overal en aan souvenirswinkels niet te kort. Na wat gedronken te hebben besloten we bij het hotel te eten. Was prima maar niet hoogstaand. Ach, op de eerste dag krijg je 25% korting en we zijn Nederlands. Door dat we bij  Expedia hebben geboekt kregen we ook nog een voucher voor 500bath te besteden in het café of bij het zwembad. Alsof je (bijna) jarig bent. Na het eten de weg omhoog terug en nu lekker op bed. Het was vanochtend vroeg en onze benen zeggen: welterusten !!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

PS. Ja Maxim, het was kiezen .....!!! En Burger King had gewonnen. De vis van gisterenavond had jij ook gelust!!! Deze vis wordt door lokale vissers dagelijks gevangen voor de avondmaaltijd. Ja Klaas, het was een visser die in een hutje op het water woont. De georganiseerde mudrace heeft gezorgd voor wat spierpijn of komt dat door de harde bedden?

En Corrie de afgelopen 2 dagen geen kat gezien. Onze katten zijn in goede handen, zien we middels de foto’s in de app. Dus kunnen wij verder genieten van al het moois.

1. Olagina:
    19 oktober 2018
    Lekker spinnetje 😳
  2. Klaas de Waal:
    21 oktober 2018
    Gibbons, visarenden of iets dergelijks, spinnen, druipsteen grotten en vooral gefrituurde schaaldieren zijn er zat zo te zien. Het onderkomen op het meer zag er toch wel erg netjes uit ondanks de redelijk basic uitvoering. De omgeving is in een woord prachtig en zo'n stuwmeer story is meer vertoond over de wereld, zie Lac de St. Croix in de Alpe Maritime in Zuid-Frankrijk. Het nieuwe hotel onderkomen is duidelijk anders en gerieflijker. Lekker ontspannen boys.