Dag 17: Nusa Lembongan verkennen.

29 oktober 2016 - Lembongan, Indonesië

Gisteravond toen we terug kwamen van eten was ons bed slaap klaar gemaakt en stond er een toetje (zandkoekje met limoen pudding) klaar. Heerlijk geslapen. We kunnen er wel aan wennen hoor, een ontbijtje met uitzicht op zee. Heerlijk wakker worden. Om 9 uur Putu ontmoet voor de tour over het eiland.

De eerste stop was bij de Mangrove. Wij waren de enige daar. Qua de rust die het uitstraalde een prima omgeving maar verder stelde het niet veel voor.

Verder het eiland rond gereden en het begon te regenen. Warme regen dat wel. Volgende stop was bij The Suspension Bridge die een paar weken geleden is ingestort. Wij zitten op Nusa Lembongan. Het kleine eiland (6 km rond). Deze brug verbind Nusa met het grotere Nusa Penida eiland. Alles moest over die brug. Een boot vraagt euro 7 voor een overtocht en als je geen mede reizigers hebt is dat vrij prijzig. Door de regen helemaal een trieste aanblik. De regering heeft al toegezegd een betere brug te bouwen.

Onderweg gestopt bij een Warung voor wat te drinken. De regen werd steeds minder en de zon begon zich weer te laten zien. The underground house was de volgende stop. Onder de grond dus. Weer een toeristische stop vonden wij. En ik kreeg het benauwd en ben weer naar boven gegaan. 10 min later was ook Jeroen terug.

Door naar Devils tear. De zee heeft overal hoge golven. Gaaf om te zien maar dit punt sloeg alles. Hier sloeg de zee tegen de kant zodanig dat we 2 toeristen zagen weg duiken. Gelukkig de juiste kant op. Wat een natuurgeweld.

De regen maakte van de modder een soort klei. Mijn slippers worden nog glibberiger als deze nat worden. Deze gegevens gecombineerd maakte dat ik met een extra zool van modder me probeerde staande te houden. Wat weer treffend door Jeroen op foto is gezet. Maar, wat een mooie omgeving.

Nog even op het hoogste punt van het eiland gestopt en terug naar het hotel. Lekker een middag tussen het strand en het zwembad. Voor morgen een snorkeltour geregeld.

Eind van de middag hebben we het hotel gevraagd ons af te zetten bij The Deck. En zo zitten we met uitzicht op Bali, waar het regent en onweert, een lekker drankje te doen.

En dank voor alle reacties. Altijd leuk om te lezen !!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Detische:
    29 oktober 2016
    wat weer een leuk reisverhaal. Prachtige foto's. Aan eten en drinken niks te kort dus.Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Ria en Pierre