Dag 18: Reisdag naar Siem Reap

25 oktober 2015 - Siem Reap, Cambodja

Dag 18: busrit naar Siem Reap

Om 08.00 uur zaten we klaar in de Lobby. Onze lift naar de bus liet even op zich wachten. Het alleraardigst personeel wilde wel even bellen en melden de chauffeur is onderweg. Dit hotel was echt een prima uitvalsbasis voor Phnom Penh.

Even voor half negen werden we opgehaald en na nog wat toeristen opgehaald te hebben namen we om 08.50 plaats op nummer 1a en 1b, direct achter de chauffeur. Prima plek voor het uitzicht. Met een beetje vertraging verlieten wij  Phnom Penh.

Luxe bus: met WiFi dus konden we Femke feliciteren met haar verjaardag. (Appje naar tel Ol). Al na een uurtje de eerste toiletstop en rond het middag uur een stop voor lunch. Lekker gegeten voor weinig en dan de resterende kilometers naar Siem Reap. Totaal 340 km. De tweede chauffeur nam plaats en die nam het toeteren heel serieus. Ze toeteren hier voor de brommers dat die aan de kant gaan. Deze chauffeur deed dat wat vaker en harder en dat is niet handig als je ligt te slapen.

Rond 15.15 waren bij het busstation en ook hier heel veel jongens/mannen die graag in hun tuk tuk weg brengen. Deze vroeg verder en nee we hebben de aankomende dag geen tuk tuk nodig maar als je blijft wachten dan kan je ons straks naar het centrum brengen. Dat was goed.

Na wat opfrissen waren we rond vieren op weg naar het Hard Rock Café. Wat gedronken en de pins voor Obbicht gescoord en vanuit daar naar de Market (je ontkomt er niet aan) gelopen en wat gedronken bij Pubstreet. Terug naar hotel. Tassen geprepareerd. Morgen slapen we 1 dag bij een lokale familie in een vissersdorp. Kans is groot dat we morgen geen internet hebben. En daarna komen we voor 3 nachten terug in dit leuke hotel.

Terug naar Pubstreet en echt je bent de tuk tuk nog niet uit of je krijgt de vraag: tuk tuk? Maar ze lachen allemaal en blijven vriendelijk. Wat gedronken en mensen zitten kijken. Bij de markt, een restaurantje uitgezocht. De menukaart plofte op tafel. Blz 1 tm 5 is het geschreven menu. De rest zijn plaatjes. Maar prima gegeten voor weinig. Fish Amok en een drankje naar keuze dollar 3,5.

En met nog een afzakkertje is deze (lange) reisdag ten einde. Welterusten !!! (Onze wekker staat wederom om 7 uur!!!)

Reacties:
@ Meriam: Echt jammer, was wel leuk geweest elkaar een keer zouden treffen tijdens onze hobby ipv tijdens werk !!!!! Wij vertrekken 02.00 's nachts vanuit Bangkok. Maar ook jullie gaan een mooie (noord) Laos reis tegemoet!!! Veel plezier. X
@ Lotte: wat bedoel je met de armband?

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    25 oktober 2015
    Thanks voor het lieve appje voor Femke haar verjaardag.
  2. Marijke:
    26 oktober 2015
    Nicole, allereerst nog onze felicitaties met je verjaardag. Wel wat laat maar ik heb jullieverhaal een paar dagen niet gelezen. Ook wel weer leuk als je dan 4 dg. achter elkaar de verhalen leest. Wat maken jullie leuke dingen mee! Altijd maar weer afwachten of de tuk tuk meneer Engels spreekt maar zoals je al schreef, met handen en voeten kom je ook ver. Fijn dat je weer bent opgeknapt want als ik lenswater jullie allemaal eten! Wij zijn in China geweest en wat ik daar op de markt zag liggen aan etenswaren daar draaiden mijn maag zich van om.
    Geniet nog van wat jullie nog gaan zien maar geniet ook van elkaar. Vriendelijke groet van Marijke en Jaap v. Donge
  3. Jan:
    27 oktober 2015
    Het arbandje met Ilove amsterdam lot