Dag 19: Another Day, Another Beach at Koh Kood

2 november 2022 - Ko Kut, Thailand

Vandaag leek wel vakantie. Geen wekker en allebei laat wakker. Rustig opgestart met koffie en de was bij elkaar gezocht. Immers, Laundry today or naked Tomorrow. Moet je wel een wasserette tegen komen. Het is nog buiten het seizoen en volgens een duikschool moet alles nog opstarten. Uiteindelijk gevonden en morgen kunnen we deze weer ophalen.

Na een tussenstop doorgereden naar Khlong Hin Beach. Dwars door de Palm bomen kwamen we eerst bij Hide Out resort maar dat viel tegen. Dus stukje door en om de baai heen gelopen. Zagen een baai en ook hier werd gevist op inktvis. Teruglopen naar de scooter en een stukje verder gereden.

Een klein dorpje met aan de rand van het strand een groot resort waar volgens internet vroeger alleen maar Russen kwamen. Zo stom als we zijn gingen we zonder ontbijten (was al 10 uur geweest) de weg op. Dus rond 12.00 werden we wat flauw. Dus eerst wat drinken en eten. Engels ging moeizaam maar met gebaren zij vrouw 1: om de hoek !om het hoekje met dezelfde gebaren weer terug gestuurd te worden. Ze liep wel even mee en we konden gaan zitten. Menu kaart werd gezocht. Koelkast van het slot gehaald en bestellen. Heerlijk rijst met garnalen en pad krapow.

Na de lunch de spullen neergelegd en de zee ingelopen. Wat een mooie omgeving en wat veel palmbomen. Lekker gerelaxt en rond 13.30 de scooter richting Siam Beach.

Het resort waar we 3 jaar geleden hebben vertoeft. Het zag er beter uit, alles waren ze aan het opknappen. Hier wat rondgelopen en een kleine snack (coquilles) om vervolgens voor massage te gaan.

Twee x voetmassage. No, no zei de vrouw tegen Jeroen met een voetmassage ontspan jij niet. You need een Thai massage. Jeroen zag het krakken van zijn botten en spieren al voor zich naar dat zou meevallen. Dus voor hem: Thai. Jeroen vond het oké en ik vind het een prima marketing actie. Toch 100 bath extra verdient. En zo liggen we we daar met de ruizen van de zee op de achtergrond en twee venijnige vrouwtjes. Maar, de voetjes zijn weer als nieuw.

En ja het is vakantie, dus scooter, boodschappen en door naar het strandbed. Het was een hele aangename temperatuur. Ineens kreeg Jeroen een berichtje van The Beach het resort naast ons. Die had hij gister via de Thaise whatsapp, Line (die heeft hij overgehouden aan zijn Quartaine periode van de afgelopen keer). Dit keer kregen we terug dat ze ons free of charge wilde ophalen en terugbrengen. Ik was content maar toen bleek Jeroen gemeld te hebben dat we heen wel zouden lopen. Het valt ook best mee, niet zo heet als overdag.

En zo zitten we lekker aan het water met een heerlijk menukaart. Een big Chang en een Spicy ananas cocktail. En zojuist mijn favoriete gerecht besteld: Soft Shell Crab!!! En uitzicht op een mooie zee waar de zon langzaam onder is gegaan. C’est la Vie!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    2 november 2022
    Jeroen weer als nieuw, was het niet eng die kraker?