Dag 21: Beachday at Kohlipe

23 oktober 2018 - Koh Lipe, Thailand

Vanochtend eerst snorkels gekocht en een prima ontbijtje gescoord. Vervolgens ijs halen voor de koelbox die we gisterenavond hebben gevonden. Dus we hebben een koelkast.

We liepen naar het einde van het strand. Volgens de duikschool is het 10 minuten zwemmen. Spullen neergelegd en de zee in. Helder water en heerlijke temperatuur. En daar waren de vissen en .... stroming. De stroming ging van het eiland af dus al gauw hadden we door dat we terug moesten. Althans, ik. Het was pittig en vergde veel kracht. Uiteindelijk bij de rotsen dus effe op adem komen en door. Het was een opgave en we waren een beetje teleurgesteld. Naar het eilandje kayakken, zelfde probleem.

Over problemen gesproken. De oranje waterdichte tas die we al lang hebben, blijkt niet meer waterdicht te zijn. Goed ons geld droogt wel maar de kleine camera...... hoop dat deze na een goede nacht en dag drogen het nog doet. Voor vandaag dus niet veel foto’s daar het schijfje alleen gelezen kan worden in de camera. Ach, .... er zijn ergere dingen, maar niet leuk.

We besloten om lekker op het strand te gaan liggen. Jeroen is eerst naar de 7 eleven gelopen voor wat drinken en chips. Ondertussen ook de was opgehaald. Het ijs was niet gesmolten en alles was koud. Koelbox opnieuw gevuld en op de handdoek. Jeroen ging meteen weer het water in. Ik niet, ik heb mijn boek gepakt. Jeroen kwam er uit met de melding dat er best wat vis zat dus ging nogmaals met zijn telefoon. Heel veel nemo’s gezien, een zeeslangetje. Zojuist besloten  om ergens van de wenek (we zitten hier in totaal 6 nachten) een snorkeltour te boeken.

Jeroen zijn padi laten zien en bij de duikschool wisten ze te vertellen dat de stroming komt omdat het volle maan is. Op het hoogtepunt van de eb of van de vloed is er geen stroming en dat schuift elke dag een uur op. Het andere eilandje is wellicht makkelijker. We gaan het zien morgen.

Nog wat bij de wat gedronken en gegeten. Niet veel gedaan (dat is het strandleven). Lekkere middag en nu op balkon verslag tikken met uitzicht op de buren die naar het lijkt een vuurshow aan het voorbereiden zijn. Straks koud douchen. Waarbij ik de kanttekening  wil maken dat het buiten  niet kouder wordt dan 26 graden, maar het douche water voldoet aan de kop in de telegraaf: koud weer (bij ons dus water) op komst. Maar, goed paar tellen later en je hebt het al weer warm.

Eerst een borrel gehaald bij Corner Bar. De 2 kittens lagen weer heerlijk op de bar te slapen en moederskat kwam bij ons zitten terwijl we jackpot speelde. Simpel, grappig spelletje. Verderop in walkingstreet vinden we een exemplaar om mee naar huis te nemen. Na het eten nog maar een borrel en toen richting huisje. We moeten een stukje langs het strand willen we bij ons huisje komen en het was alweer hoog water. Dus voor we het bed in stappen eerst weer je voeten zandvrij maken. Welterusten !!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

PS.@ team Nicole: Thanks!!!

1. Wendy:
    23 oktober 2018
    Hè, hebben jullie wel gegeten😜
  2. Klaas de Waal:
    23 oktober 2018
    De eerste foto is fantastisch en waard om commercieel gebruikt te worden. Geweldige compositie en prachtig evenwicht tussen zee/land en horizon. Uiteraard het licht doet wonderen. Ik hoop dat de camera gered kan worden, jongens. Dat was geen prettige ervaring, heb ik zelf ook meegemaakt in het verleden. Jeroen, pas altijd goed op met stroming. Mijn zoon was op 40 meter diepte in de Philipijnen bij een plotselinge stroming als zeer geoefende duiker behoorlijk in moeilijkheden. De foto's zijn toch prachtig en de komende dagen kan het alleen maar beter worden. Blijven genieten, groet, Klaas.
  3. Corrie Jansen:
    23 oktober 2018
    Weer mooie foto's ,jammer van de tas ,ik hoop dat de camera goed opdroogd ,maar wel weer een leuke dag geweest zo te lezen .Groetjes Corrie
  4. Detische:
    23 oktober 2018
    Alles komt weer goed. Drink ook maar even een pilsje of zo. Verder hou het rustig.
  5. Gonnij:
    24 oktober 2018
    Ik hoop als de camara weer droog is dat hij 't weer doet wat een mooie foto's echt prachtig