Dag 22: Bewolkt in Koh Lipe

24 oktober 2018 - Koh Lipe, Thailand

De dag begon mooi. Zon en een lekker een ontbijt. Het valt op dat hier veel katten gehouden worden. Hier weer 3 mooie die aan een lijntje zitten. Ze waren wat bang, om ze op de foto te zetten. We besloten om na het ontbijt van heerlijke rijst (wees gerust Wen, eten blijft een rode draad 😂) met de taxi naar Sunset Beach te gaan. Zo wisten we of het te lopen was. Dat viel tegen. Niet zo zeer de afstand, maar meer de gedeeltes van vals plat en kleine colletjes van de 4e categorie. Je kan hier ook fietsen huren ... nee effe niet.

We werden afgezet bij wat wij dachten idyllisch strand. Mede door het weggetje naar het strand toe (een en al rotzooi) en door de aankomend regenbui viel dat wat tegen. Het is laagseizoen dus ook hier lagen boten in het water. Dan denk je misschien: ja en? Bij ons resort liggen alle vissersboten die ze ook gebruiken oa. duik- en snorkeltours. Deze vissers hebben nu geen business en dat maakt de horizon toch anders. Aan de andere kant, het heeft ook wel wat. Koh Lipe is een eiland waar ongeveer 1.000 Chao Lay. Dit is een stam die voornamelijk op de eilanden in de Andamanse Zee leeft en zich onderhoud voorziet middels vissen en nu ook toerisme.

Goed, Sunset Beach. Het werd donker dus wachten op de hoosbui. En die kwam. Geschuild onder een afdak en een lokale Thai probeerde een gesprek in Engels maar dat lukte niet zo. Wel begreep hij taxi terug en na 20 minuten, toen het ook stopte met regende liepen we terug naar de taxi. Alle taxi’s zijn 50bath pp ongeacht waar de reis heen gaat op het eiland. Afgezet bij walkingstreet en naar de supermarkt gelopen voor ijs en bier. Zij of hij van Corner Bar was ook boodschappen aan het doen en zei tot vanavond. Alsof we daar weer heen gaan, haha.

Bij ons huisje aangekomen wat chillen op het balkon en mijn ogen vielen dicht. Het was zeker warm maar bewolkt. Jeroen besloot toch te gaan snorkelen en kwam een soort slang tegen en nog wat ander onderwaterdieren. Na het snorkelen en mijn middagdutje zijn we het strand gaan aflopen naar de andere kant. En hoe verder we kwamen hoe mooier het werd. Even de omgeving in ons opgenomen, dat is best mooi met zon, denken we. Terug gelopen en halverwege  wat gedronken. De bar melde meteen: “One Chang and One pineapple juice”.  Oké, het is  een klein eiland maar om nou aan je bar bestelling van de vorige dag te worden herkend ....?!? Het bordje gefrituurde inktvis ..... echt heerlijk. Het werd donker en donkerder.

We installeerde ons op het balkon met “Jackpot”. Het spel wat ze ook spelen in Corner Bar en war we voor ons zelf hebben aangeschaft. Simpel, snel en leuk. De regen liet zich weer zien. Al met al hebben wij een zeer rustige (lees onthaast) dag achter de rug.

Zojuist heerlijk gegeten. Een rode vis en die was zo lekker.  De naam, geen idee. We bestelde net als de tafel naast ons ook wat sla. Stukje sla, vis en saus, heerlijk. Een van de serveerster kwam vertellen dat de Thai het zo eet. Het leek wel of ze ons in de gate hielden. Stiekem een foto van ons maken. Waarschijnlijk omdat we gewoon echt lekker zaten te eten voor weinig. Ze zien ons terug.

Daarna afsluiten met een borrel. We zitten net in de  Corner bar en ineens liep er weer een nieuwe kat. Deze (genaamd mojito) was net terug van het vasteland waar 3 ze is gesteriliseerd. In totaal hebben ze daar 5 katten die ze in het lage seizoen opvoeden qua kattenbak en terug naar huis keren. Ik zou echt angsten uitstaan dat die kleine kittens niet worden meegenomen. Nu lekker naar bed. Beetje vroeg maar zo’n dag maakt lui en Jeroen moet morgen vroeg op ivm duiken.

Helaas heeft de kleine camera het niet overleefd. We hebben nog de grote (Nikon) en Jeroen zijn telefoon. Maar toch....

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Roxy:
    25 oktober 2018
    Ondanks de bewolking wel weer prachtige foto's!
  2. Klaas de Waal:
    25 oktober 2018
    Jullie hebben wel alle soorten bewolking en regen meegemaakt. De volgende dagen mogen best droog en zonnig zijn. Mooie foto van de kreeft. jammer van de camera, was de geheugenkaart nog te redden? Hier is dus wel meer last van oceaan en strandvervuiling door de plaatselijke bevolking, erg naar dat te horen. Groet, Klaas.