Dag 23: Dive Day

25 oktober 2018 - Koh Lipe, Thailand

Wakker van de wekker. Beiden doorgeslapen ondanks de muziek. Muziek, beetje gedreun. Er is een 3 daags feest aan de gang ivm full  moon en dat ging vannacht lang door. Gisterenochtend dachten we een schilder te zien die dronken naar zijn werk ging. Onder de verf maar dat is dus onderdeel van het feest.

De wekker stond omdat Jeroen om 8 uur bij de duikschool moest zijn. Ik ben op het bankje in de opening van de het balkon lekker gaan zitten lezen. Je kan nu nog niet het strand op daar het water heel hoog staat. Ik heb Jeroen zien weg varen en ben toen op mijn gemak naar Walking Street gelopen voor een ontbijtje. Lekkere bagel met vers ananassap. Die verse sappen (watermeloen, limoen) zijn wel aan mij besteed.

Na het ontbijt op mijn gemak het kleine centrum doorgelopen. Het was warm en de zon liet zich goed zien. Bij de supermarkt bier, cola en ijs gehaald. Bij het afrekenen zei de dame: “see you tomorrow”. Een te klein eiland om niet herkend te worden.

Bij terugkomst stond  het water nog hoog dus ik besloot lekker bij het resort te gaan lezen en wachten op Jeroen. Rond 12.15 zag ik de boot aankomen en ben naar hem toegelopen. Hij moest de spullen nog afspoelen en kreeg nog een lunch. Terug naar mijn plekkie, wat eten en drinken en wachten op de verhalen van Jeroen :

Jeroen: “Twee duiken gemaakt. De eerste bij het eiland tegenover ons. De instructrice was een meid van Nederlandse afkomst en woonden al jaren over de hele wereld. Daarnaast nog Antoon als mijn buddy. Hij woont in Bangkok en dit was zijn eerste duik na het behalen van zijn padi. We waren dus met zijn drieën.

Bij de eerste duik zeepaardjes gezien, scholen vissen, trigger fish. Weer veel anemonen (ja, Gon  het zijn anemonen). Het zicht was minder, waarschijnlijk door het weer van gisteren. Veel nemo’s. Na 3 kwartier weer boven. Wat drinken, fruitsnack, wat kletsen en naar de tweede duikplek.

Die was bij het eiland rechts van ons en was mooier als de eerste duikplek. Heldere zicht , mooier.. Tijdens deze duik heb ik triger fish, bat fish, groupers, Frog fish, yellow snapper en lizard fish en nog meer. Alleen ... ik gebruik nu mijn telefoon in een waterbehuizing, dus geen GoPro, en deze besloeg vrijwel meteen. Derhalve geen duidelijke foto’s van de tweede duik.

De lunch van Chicken curry was prima geregeld. Deze duiken staan weer in het boek.”

Bij het huisje handdoeken gepakt en de niet waterdichte tas als koelbox gebombardeerd. Halverwege eerst nog effe gestopt voor een portie inktvis en toen doorgelopen naar het einde van het strand. Het werd mooier en dat water. Hoeveel kleuren blauw kan het water hebben? Handdoeken neergelegd en de zee in. Lekker lezen en niets doen. Valt verder ook iets over te melden behalve dat we heerlijk hebben gelegen. En je niet achter je moet kijken. Echt, trash Hero is hier ontstaan maar hier ook de grootste vervuiling lijkt wel.

Op de terug kwamen we weer via het feestterrein en we zagen een tentje met ijsjes. Zilveren houders worden gevuld met cola, fanta, etc en worden in het ijs gezet. Onderin zit zout en op de een of andere manier bevriest het. Gevolg ,je hebt een fanta ijsje die op een gegeven moment naar pure limonade smaakt. Net als die waterijsje van vroeger. Het bier was ook goed koud en we besloten toch niet mee te dansen.

Bij het huisje eerst een koude douche. Het water wordt opgevangen en gezuiverd. Het koude water went en je knapt er echt van op. De hele beneden verdieping is de hele de badkamer dus colaatje erbij en Kermit de kikker kwam ook nog langs. Een echte douche zal moeten wachten tot maandag in Bangkok.

Vanavond het restaurant van gisteren gekozen. Een vis genaamd .... en gamba’s met zelf gemaakte chillie saus. Wederom heerlijk gegeten. Anton (van duiken) kwam met zijn vriend nog binnen lopen. Die melde dat hij s middag nog had gesnorkeld en dat net zo mooi was. Dus snorkeltour even uitgesteld. Avond afgesloten in Corner bar en toen we net bij het strand aankwamen zagen we een hele mooi maan. Apart landschap.  Welterusten !!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

PS. Femke nogmaals gefeliciteerd !!!

We weten niet of de geheugenkaart het heeft overleefd. Gelukkig staat 80% van de foto’s op de IPad.

1. Olagina:
    25 oktober 2018
    Dankjewel Jeroen en Nicole , lief dat jullie er aan denken.
    We genieten van jullie verhalen.
    Xxxx
  2. Ramona:
    25 oktober 2018
    Geen foto van het zeepaardje Jeroen? Wel super gaaf om die te zien. Nic leuke foto onder de douche met je cola 😋😘