Dag 23: van Cambodja naar Bangkok in bijna 12 uur!!!!

30 oktober 2015 - Bangkok, Thailand

Een lange dag vooral voor Jeroen. Om 8 uur werden we naar grens van Cambodja en Thailand gebracht. Jeroen heeft wat gegeten maar een beroerde nacht achter de rug. Dit rit naar de grens verliep op zich prima. Airco en in de auto.

Om 10.45 waren we bij de grens (Poipet) en werden we opgewacht door een vrouwtje dat ons hielp bij de douane. Cambodja uit nog geen 5 minuten. Thailand in, bijna 3 kwartier. Dit betekende wel dat we meteen de bus in konden. Niet zo'n een bus als
de vorige keer naar Siem Reap. Maar een lokale. Dus alle soorten mensen zijn in- en uitgestapt. Schoolkinderen, zwartrijders maar die moest toch betalen, families, zakenmensen, vrienden, de politie die 2 keer willekeurig de legitimaties vroeg en soldaten, een met een kip die in het ruim onder de bus werd geplaatst.

Bij een grote benzinepomp even gestopt voor toilet bezoek en drinken gehaald bij de7 eleven. Dit duurde al met al 6 uur!!! Dan denk je dat je lekker naar buiten kan kijken, nee de Thaise mensen hebben het niet op de zon, dus alle gordijntjes zijn dicht.

Dit rit was lang. Zeker voor Jeroen. Hij heeft koorts en is hondsberoerd. Diverse medicijnen gehaald. Je legt uit wat je hebt en je kan hier volgens mij alles krijgen van onbekend tot diazepem.

Maar bij het busstation waren we er nog niet. Een vage Taxi naar hotel. Ik dacht even dat hij niet wist waar het hotel was. Spitsuur ..... Al met al pas om 19.00 in het hotel en dat zit vol dus we kunnen de kamer niet 1 nacht bij boeken.( we vliegen om 02.05 ' s nachts). Uitchecken is om 12.00 dus we zien morgen wel. De fietsroute is gecanceld. En Jeroen is volgens mij (gelukkig) al rillend in slaap gevallen.

De 5 foto's van vandaag laat ik maar achter wegen en tenzij er morgen van alles gebeurd zal ik nog een verslag tikken. Zo niet dan tik het verslag zodra we thuis zijn.

Nog wel een lichtpuntje vandaag: de pakken zijn heel mooi geworden!!!!!

Zo inchecken voor de vlucht dan een hapje eten bij het hotel en hopen dat Jeroen een goede nacht heeft.

Reacties:
@ Hans Gr.: het late staan van het biertje mocht niet baten. Keelpijn is erger geworden maar gelukkig aan het einde van de vakantie.
@ Corina: de kinderen hier zijn oprecht blij!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Corina:
    30 oktober 2015
    Wat naar voor Jeroen. Inderdaad gelukkig aan het einde van jullie mooie reis. Beterschap en een goede en veilige reis terug!
    Ik heb weer genoten van al jullie verhalen en de prachtige foto's.
  2. Detische:
    30 oktober 2015
    Hoi Nicole en Jeroen. Wat vervelend voor Jeroen. Maar ook voor jou.
    We wensen jullie een goede vlucht. En dat Jeroen snel beter zal zijn.
    We hebben weer genoten van jullie reisverhalen. Hopelijk zien we elkaar snel.
    In goede gezondheid. En kunnen jullie ons de reisverhalen nogmaals eens vertellen. Fijne terugkeer Groetjes Ria en Pierre
  3. Marijke:
    30 oktober 2015
    Nicole en Jeroen, een hele goede terugreis . Jeroen we zien elkaar vast weer bij " Vrienden van Marktzicht" en maak je dan het lekkerste gerecht wat je deze vakantie gegeten hebt als het dan maar geen enge insecten zijn dat vind ik erg eng!!!!!!
    Gr. Marijke