Dag 26: Dag Koh Lipe!!!

28 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Vannacht de nacht doorgedenderd. De buren hebben de bar geopend en hadden feest. Als je van techno of house houd, prima. Maar anders hoop je dat het gaat regenen en ze naar huis gaan. De eigenaresse van Castaway zit er ook mee in de maag, zeker nu het hoogseizoen is begonnen. Afgelopen week zat er bijna niemand en nergens last van. Maar nu meer toeristen. Goed, wij konden gewoon slapen.

De tassen gepakt en de laatste keer de koude douche. Elke keer denken we aan Bert Visscher (cabaretier): “heb je thuis een auping  staan van een paar duizend  duizend euro, ga je op vakantie op een luchtbedden liggen”. De douche zal effe moeten wachten tot we morgenochtend weer in Bangkok zijn.

De taxi kwam ons halen  en zette ons af op Pattaya Beach. We hadden een mailtje gekregen dat het in checkpoint was veranderd. Nou, nee dus dus konden we alsnog over het strand, in de hitte de tassen naar de andere kant slepen. (Daarom ben je op vakantie, haha). Het was er druk. Veel boten terug naar vaste land of andere eilanden.

Natuurlijk door onderkende waren we te vroeg en hadden we boardingpass 1 en 2. Jeroen noemt me wel eens ouwe stressnek. Maar was het goed. De boot zat vol en anders hadden we zijwaards gezeten op en in elkaar. Nu als eerste aan boord dus heerlijk op de voorste stoel met been ruimte en veel wind. Geen last van zeeziekte, waarschijnlijk omdat ik nu recht voor me kon meekijken.

Dir keer geen extra stops dus binnen 1 uur en 15 bij Pakbara Pier. Daar stond iemand met ons naam bordje. Tassen in het busje en op zoek naar wat eten. Best grote pier met zo weinig restaurantjes. Maar degene die er zit .... heerlijke curry en peper knoflook rijst. Terug naar het busje. De ander passagiers waren er al en na 10 minuten gingen we op weg naar Hat Yai.

De rit duurde nog geen 2 uur en ik heb lekker liggen slapen. Jeroen had weer volop internet en had radio 2 op staan. Zal radio 1 het doen in de trein ivm Ajax - Feijenoord? Afgezet bij trein station. Tassen naar de Bagage ruimte. Deze sluit om 18.30. Prima, dachten wij. Voordat we het station verlieten voor de zekerheid kijken naar onze trein. Van welk perron vertrekt onze trein om 20.00 uur? Treinkaartje erbij ... trein nummer 38 .. en die vertrekt om 18.10. Soms maar goed dat deze ouwe stressnek iets controleert. We hadden eerder terug geweest maar als we niet hadden gekeken was de kans van een trein missen aanwezig geweest.

Op zoek naar 7 eleven en restaurantje. Hat Yai oogt als een grote stad maar het duurde effe voordat we lekker zaten. Snack besteld,  gefacetimed me de jarige Femke en wachten. Bij de 7 eleven broodjes, drank en chips ingeslagen. Keurig om 18 uur kwam de trein aanrijden op platform 3.

We hebben ons geïnstalleerd en zijn klaar voor de 16 uur durende trein reis. Internet werkt prima dus op dit moment staat radio 1 al aan. Vitesse net gescoord. Af en toe valt internet effe weg. Maar, Ajax volgen komt goed.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corrie Jansen:
    28 oktober 2018
    Ik hoop dat jullie snel een warme douche kunnen nemen ,hopelijk is de treinreis goed gegaan ,jullie hebben wel altijd lekker eten ,dat komt denk ook wel dat jullie alles eten ,groetjes Corrie
  2. Ramona:
    28 oktober 2018
    Nic een ouwe stressnek?!???? Haha😘
  3. Klaas de Waal:
    29 oktober 2018
    Dag 24, 25 en 26 vandaag (maandag) bekeken en samengevat als heel leuk, lekker en gezellig met mooie foto's. Wij waren een lang weekend naar Leeuwarden en Harlingen. Was erg fijn maar het weer zat niet zo mee. Toch genoten net als jullie. Groet, Joke en Klaas.