Dag 27: Back in Bangkok

29 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Het internet deeed het goed. Dus na Wieteke van Dort begon langs de lijn op radio 1. Biertje erbij. Ik heb mijn boek gepakt en zo luisterde we heerlijk hoe Ajax met 3 - 0 won van Feijenoord. Na de voetbal beiden snel in slaap gevallen. Heerlijk geslapen. Wij houden van de nachttrein.

Feitje: we zitten eerste klas en daar wordt de wc schoongehouden. Maar als deze bezet zijn en je moet nodig, wat dan? Jeroen dacht, dan loop ik een coupe verder. Geen succes, wc met kakkerlak en spinnen. Ik heb het uitgesteld maar als je moet, dan moet je. WC was bezet. Ik heb keurig gewacht en inderdaad, De wc was prima te doen. Alles is wel nat omdat degene voor mij net had gedoucht. Geen kakkerlak te zien....

Vroeg wakker en de broodjes van de 7 eleven opgegeten. Niet lekker, maar ook niet vies. Op ons gemak wakker geworden. Opgefrist en naar buiten kijken.

Naar mate we in de buurt van Bangkok kwamen zie je het landschap veranderen. We blijven ons verbazen hoe mensen hier langs het spoor leven. Als de trein stil staat op een station kijk je zo bij mensen binnen. Wonen in een hutje van 3x niks maar wel met airco en een schotel voor tv en internet. Net zijn de bedden opgeruimd en de conducteur melde nog 30 minuten. Oké, iets later als gepland weer terug in Bangkok.

We konden meteen inchecken bij Navalai River Resort. Toch wel een verademing na 6 dagen in een huisje op het strand. Kamer met balkon met uitzicht op de Chao Phraya River. Na een heerlijke douche, wat eten. Maar waar? Zo op het eerste gezicht niets in de buurt dus stukje lopen. Straatje in en zo stonden we op Rambutti Road. Daar waar we aan het begin van de vakantie meestal de avond afsloten. We wisten dat het op loopafstand was , maar dit was wel heel kort. Toch nog even de boekwinkel in voor kookboekjes.

Vervolgens hebben we ons op de 5e verdieping van ons hotel geïnstalleerd bij het zwembad met een cocktail. Mooi uitzicht over Bangkok en heerlijke temperatuur.

Toen we het hotel uitliepen stond er al een tuktuk met een vrouwelijk chauffeuse. Dat is de 2e keer dat we een vrouw treffen. Ze las het visitekaartje, belde even en zetten ons keurig af bij Ann Guay. Een favoriet van ons. De eigenaresse leek ons te herkennen en verloor ons niet meer uit het oog. Zorgde er goed voor dat personeel ons niet vergat. Eerst voorgerechtje, wonton en kip. Dat begon al goed. Daarna Running Egg. Echt, ..... Lekker. Of zoals ze in Thailand zeggen Aroy Mak Mak.

Tuktuk naar Rambutti. Drukker dan vanmiddag. Afzakkertje en naar hotel gelopen. Welterusten!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    29 oktober 2018
    Jullie voelen je weer direct thuis in Bangkok als ik het reisverslag lees. Goed werkend internet, comfortabel hotel met uitzicht op de rivier. Het begint weer op thuis te lijken. Dus een langzame metamorfose naar Hoofddorp. Het eten was weer ouderwets lekker en het slapen gaat weer als vanouds goed. Nog een paar fijne dagen in Bangkok. Groet, Klaas.
  2. Corrie Jansen:
    29 oktober 2018
    Zo dat was de treinreis ,en lekkere dingen gegeten ,en een mooie kamer veel plezier nog in Bangkok groetjes Corrie
  3. Gonnij:
    30 oktober 2018
    Zo lekker kunnen douchen na die trein reis heerlijk een goed hotel geniet nog maar even . Nog 2 x naar de katjes oh wat zullen die blij zijn(of niet ) gr