Dag 6 & 7: Two Great days in Kao Yai NP

18 oktober 2019 - Nationaal park Khao Yai, Thailand

Donderdagochtend stond JJ ons vroeg op te wachten. Eerst een bakkie koffie en toen de auto in richting het eerste Nationale Park van Thailand: Kao Yai. Nog even een stop voor een ontbijtje: stukje varkensgehakt op een en stokje met sticky rijst.

We reden het park in en bij het eerste uitzichtpunt waren er al wat Makaken. Dit betekent op je spullen letten. JJ had ons verteld dat we op zoek gaan naar Sexy Animals zoals zij de dieren noemt of op zoek naar haar familie, en daarmee bedoelt ze de gibbons. We reden weg en 2 Makaken namen dat Sexy serieus, daar ze op de de weg een nummertje weg gaven.

Nadat we bij het Visitor Center waren gestopt gingen we de weg af en het bos / jungle in. Conform de laatste mode hadden we naast een lange broek, voor deze gelegenheid had ik een Olifanten broek aan geschaft, ook de mooie paarse Bloedzuigersokken aan, welke lichtelijk vloekte met de schoenen, maar zoals gezegd is dat Jungle Mode anno 2019.

JJ is vrij klein en snel. In tegenstelling tot ons, die af en toe goed moesten opletten of ineens moesten bukken. Wat kleine insecten gezien, spinnen etc. En we hoorde de vogels. JJ kreeg deze wel op de foto maar wij helaas niet. Gelukkig heeft ze de foto’s doorgestuurd. Dus de mooie foto’s zijn van haar, haha.

Ineens versnelde ze. Ze hoorden de geluiden en appte Ket, de chauffeur, om ons op te pikken daar ze Gibbon geluiden hoorde. Niet veel later stonden we langs de kant en zagen we een aantal door de bomen gaan. White handend Gibbon en ook de zwarte variant. Ook een moeder met een kleintje. Geweldig. Auto in, stoppen en weer dat in herhaling. Paar mooie foto’s geschoten. En we zagen nog een hornbill.

We zijn nog twee keer  gestopt om dat JJ wist waar een slang zat. Ik dacht ja, die blijft zitten. Maar dat was dus wel zo. Ze eten hun buik vol en dan blijven ze 2 tot 4 weken op dezelfde plek. Een mooie groene slang genaamd Pitviper, een giftige slang. Niet dodelijk but same same. Ja, ze weet het wel te verkopen.

We kregen lekkere Tom Yam Kai en een lekker bordje rijst als lunch. Zijn nog even naar een waterval gelopen en toen naar de camping. De tent moest voor 16.00 staan anders krijg je geen plek. Hierna de auto in in de hoop olifanten te spotten.

We zijn op een plek gaan staan en kregen een lekker bakkie koffie met een koekje. Je kan het slechter treffen. Perfect geregeld. Ook via de walkie talkie werd gemeld dat er geen olifanten te zien waren. JJ: “If they come everyday at 4 O’Clock they should organize a Tour themselves...” en dat klopt, de natuur laat zich niet leiden. Volgens JJ zijn ze On Holiday.

Op de camping de BBQ opgehaald en voor de tent aangestoken. Geweldig om zo voor je tent te zitten en nog lekker ook. We deden een Night safari om en rond de camping want andere gidsen melde dat er geen dieren waren. Vrij wel meteen spotten we een Civet Cat in de boom. Van dit dier zijn keutels als koffie zeer lekker. Grappig diertje om te zien. En Oh Deer, wat een herten. Zo lagen we rond 22.00 in ons tentje. Vrij hard maar op zich wel geslapen. ‘S nachts onder een mooi sterrenhemel naar het toiletgebruik gelopen. Klinkt raar, maar geweldig.

JJ maakte ons wakker met de kreet: Porcipine. Gelukkig had zij hem op de foto. Wij waren net te laat voor het stekelvarken, qua foto dan. Ons zelf opgeknapt en zo zaten we rond 06.30 in de auto op weg naar de top van de berg. Mooie vergezichten. Geweldig. Ontbijtje mochten we kiezen: rijst met... gewoon lekker. Onder weg naar de uitkijktoren wel olifanten poep gezien maar het dier zelf..... heerlijk door de mooie natuur gelopen. En met JJ gekletst. Ze is een heerlijk humorvol pittig klein vrouwtje. I’ll take care of you like your are my family en dat heeft ze gedaan alles aanwezig, niks was te veel gevraagd. Kopje koffie gescoord en toen de tenten opgeruimd.

Even gestopt bij het Vistor Center. Ik had zelf een t-shirt gekocht maar. Ik de auto werden we verrast met 2 t-shirts van JJ, die ze stiekem had gekocht. Birthday present!!! Zo lief!!! Van de week hadden we het over wie we waren en toen kwam ter sprake dat ik maandag jarig ben. En dat was ze niet vergeten. Echt een geweldig wijffie. Het moment om de klompjes en de stroopwafels te geven. Ze vond het geweldig.

Toen nog een poging voor olifanten, maar nee. Wel weer vele gibbons en dat is toch ook echt leuk om te zien. Duurt even maar dan heb je mooie plaatjes. Toen was het tijd om richting Pak Chong te gaan. We namen afscheid van Ket bij de ingang. JJ stopte nog bij twee eetstalletjes. Zo hadden we kip in de auto en voor in de trein pad Thai en 2 x bananen snack. En dat laatste was echt lekker.

Op het station moest ik meelopen en voor ik het wist stond ik aan de andere kant van het loket om een kaartje te kopen. Zo kon ik kiezen waar ik wilde zitten alsof dat uitmaakte in een uitverkochte trein die keurig om 14.00 uur vertrok. Heerlijk zonder airco en we konden de douche al voelen. Toch moesten we 4,5 uurtjes wachten.

Vanaf Huang Lamphong naar ons hotel gelopen voor 1 nachtje. Prime Hotel met uitzicht vanaf de 7e verdieping op het treinstation van Bangkok. Na die zo gewenste douche op de 12e verdieping wat gegeten en gedronken. Mooi plaatje met Wat Traimot op de achtergrond denken wij terug aan 2 geweldige dagen die wij hebben gehad

, mede door JJ . Mocht iemand ooit een Tour willen doen, ik zal haar zeker aanbevelen.

En nu... nu slapen. Wekker staat om 6.00 want we zijn op vakantie.

Groetjes en fijn weekend,

Jeroen en Nicole