Dag 1: acclimatiseren in Bangok !!!

25 mei 2016 - Bangkok, Thailand

25 mei 2016: Bangkok

Wij wilde een paar dagen weg in mei. Sevilla ? Nee, het werden er 10 naar Bangkok. En heel even dachten we : Gaan we ons wel zolang daar vermaken. Nou, er staat genoeg op de planning en ik ga ons verhalen weer optikken.

En zo bracht mama ons dinsdag 24 mei rond 10.30 naar Schiphol. Alles verliep vlot op Schiphol. Ondanks de 20 min vertraging op de slottijd landen we bijna 3 kwartier eerder na een prima vlucht.

Bij de douane geen rijen, we konden meteen door en zo zaten binnen het uur in de taxi van Bangkok Shuttle die we van te voren hadden gereserveerd. Spitsuur in Bangkok maar dat geeft de gelegenheid om de eerste indrukken op te doen.

Zelfde hotel als in oktober en we konden de kamer in. Dit keer geen Thaise of taaie uurtjes wachten : 06.20 geland en nu om  08.45 hebben even wat slaap ingehaald. Om vervolgens te gaan acclimatiseren. Hoe ?

Met de tuk tuk naar de sky train. De drukte van Bankgkok is meteen een feit net als de hitte. Vanaf het National Stadium naar Lumpini Park gelopen. Het oudste groene hart van Bangkok. En daar veranderde de het chaotische verkeer in rust. Zoals op de foto te zien is, denk je minstens dat ik een rondje heb hard gelopen. Maar nee, Rood hoofd van de warmte. Het is rond 40 graden en de zon laat zich af en toe zien. Wennen aan de warmte daar waar een week geleden nog de winterjas aan hadden. Langs de schildpadden, varanen en diverse het park rond gelopen en volgens terug naar het de rotonde en een tuk tuk naar Central World.

Het grootste winkelcentrum van Bangkok. En als er budget over is weten we waar we dat heen  kunnen brengen. En .... Weliswaar geen Thais street food maar heerlijke gyoza en dim Sum gegeten!!!!! Wat gewinkeld en de tuk tuk in richting ons hotel.

Ik wil graag wat van Bangkok zien maar mijn ogen zaten af en toe dicht. Niet van de zon maar de "perfecte" manier van remmen van onze Max Verstappen. Hij had de vaart er in en ja hij wist wie Max Verstappen was. Deze chauffeur is de "max" van de tuk tuk drivers.

Bij het hotel wat gedronken en boodschappen gedaan en ja we zijn aardig geacclimatiseerd. Even gerelaxeddtuk tuk in naar Rambutti Village, vlak bij Kha Sao Road. Deze straat is minder druk en doet gemoedelijker aan. De eerste Pad Thai en Fried Rice gegeten. Dat te samen met een liter bier en flesje water voor nog geen euro 5.  Jeroen wilde spicey en de tranen stonden bijna in zijn ogen. Echt lekker. Vervolgens nog de pannenkoek met banaan. Als qua smaak dit een voorbode is .... Dan komt het morgen helemaal goed.

Morgen staat in het teken van Eten. Te beginnen met de Klong Toei Markt en 's avond de Food Tuk Tuk Tour.

Nu lekker slapen, tot morgen.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    25 mei 2016
    Veel plezier daar in bangkok
  2. Lotte:
    Veel plezier op vakantie ;p

die varaan is echt heel cool!
  3. Rene rietbergen:
    ben je Bangkok veel plezier
  4. J Kapiteyn:
    25 mei 2016
    ik hoef niet te vertellen dat je genoeg moet drinken zo te horen doen jullie dat al goed (wil je niet te veel over eten vertellen , het water loopt ons al uit de mond)
    hèèl veel plezier Jos & Truus
  5. Ramona:
    Hey Toppers. Ziet er weer goed uit daar in Bangkok. Geniet ervan X
  6. Anita van Duren:
    25 mei 2016
    Zo buurtje, veel plezier en geniet er maar van !!
  7. Het Powerblok:
    26 mei 2016
    Jaloers zijn wij hier heeeeeleemaaaaal niet!!! Geniet!! Wij hebben Gijs zijn 30ste levensjaar goed gevierd hier, vlaggetjes en verjaardagsliedjes. En leuk dat ie het vond ;-)

Liefs Fiek