Dag 2: Food should be the reason to travel

26 mei 2016 - Bangkok, Thailand

26 mei 2016: Food should be the reason to travel!!!

Prima doorgeslapen vannacht even wakker maar we zaten vroeg in de tuk tuk naar Klong Toei Market.  Grote versmarkt waar de locals hun boodschappen doen.

We stapte de metro uit en de omgeving was meteen anders, maar waar moet je heen ? Even gevraagd en lopen maar.  Wat een mooie markt. Niet qua omgeving maar qua spullen. Divers fruit in alle kleuren. Diverse groentes. Geweldig. Hier ligt het sereh, Laos en poeroet (limoen blad) samengebonden voor 10 Bath, euro 0,25. Geen geld om Thaise kippensoep te maken.

Het vlees en de vis liggen gewoon open en bloot tentoongesteld. En dat is soms te ruiken. Zo stap je over een ontsnapte catfish die op grond probeert weg te komen. En zo loop je langs een varkens kop voor euro 2,50 of iets goedkoper : alleen het gezicht (zie foto). Ook groenten gezien die we niet kennen. Alles ligt mooi uitgestald en we zijn benieuwd wat ze met al het vis en fruit doen, wat niet wordt verkocht.

Heerlijk rond gelopen en genoten van al het moois. Metro terug naar Saladeng en vanuit daar de tuk tuk naar MKB shopping mail. Was ook wel leuk en niet zo warm. Het is ongeveer 35 graden. We beginnen te wennen. Na wat eten (krab en Pad Thai) wat tegen viel (kan gebeuren) terug naar Rambutti Road. Terrasje opgezocht en lekker even wat drinken en alvast aan dit verslag beginnen. Vervolgens lekker bij het zwembad en toen richting metro station SAN Yam waar we Gids zouden treffen.

De taxi chauffeur sprak geen Engels en wij geen Thais en even dachten dat wordt een ramp rit. De informatie vertelde ons dat je er wel 1,5 uur over kon doen en verdwalen daar zaten we niet op te wachten. We waren bijna uitgestapt. Maar na een telefoontje bleken we al in de buurt van de skytrain te zijn. De snelste en goedkoopste rit naar de skytrain tot nu toe.

Van skytrain naar metro. Bowie stond er al en na de eerste introductie op weg naar de eerste stop vlak bij Lumpini Park. Heel tafels en ga maar zitten. Fresh Water Fish, Tom Yam Kai en Spicey Papaya salade. Heerlijk vooral de vis. De Food Tour begon goed.

Vervolgens door naar wat ik nu weet een van de lekkerste gerechten: noodles met  running egg. Oftewel, gebakken Noodle met een ei dooier. Deze mix je door elkaar en voegt vervolgens alle smaken toe: zure augurk, peper, suiker en pittig Chili vlokken. En alles bij elkaar heerlijk. Echt lekker!!! Visite kaartje zit in de portemonnee dus wie weet van de week? De andere uitvoering met gebakken eiwas ook lekker. We mochten ng even in de keuken kijken. Keuken ? Smal straatje met 3 woks op houtskool waar ze naar verluid tussen 4 uur 's middags en 2 's nachts zo'n 300 gerechten uitgeven.

Volgende stop was de flower Market. Ze waren alles aan het opzetten dus nog niet zo kleurrijk. Wel hebben we dorian geproefd. De stinkvrucht. Zoals ze zeggen: you love it or hate it!!! Apart mondgevoel maar niet zo erg als dat ik dacht. Jeroen vond het heerlijk. Ik in het begin lekker maar de nasmaak .... Nee. Na de BBQ chicken door naar Wat Pho. De tempel met de liggende Boeddha. Ook heel mooi om deze 's Avonds te zien. De lotusbloem moesten we prepareren en vervolgens een wens doen en de bloem bij de stupa neerleggen.

Bowie vroeg : do you want to kill a Rabbit of do you want to pick some flowers? Wat ze bedoelde zie de video. Andere video van bijv de markt volgen.

Vervolgens naar de secret bar gelopen. Je moet het even weten en bij een schitterend uitzicht een drankje gedaan. We beginnen wel wat moe te worden maar moesten nog plek over houden voor Pad Thai op 2 manieren en dessert. Ook dit was weer lekker maar de Noodle staat op 1. Het dessert van Mung Beans geen vertaling voor handen en de kokospudding was een prima afsluiting.

Bruggetje naar morgen ....... Dag Tour naar the River Kwai.

Jeroen slaapt al en ik heel snel. Welterusten!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Gonnij:
    27 mei 2016
    Leuke foto'shet uitzicht is heel mooi daar boven
    En weer lekker eten he.gr gon