Dag 6: van Wat Arun via Fried Frog Skin naar Muay Thai Boxing

30 mei 2016 - Bangkok, Thailand

30 mei 2016

Bedankt voor alle felicitaties!!!

Op je verjaardag mag je natuurlijk kiezen wat je gaat doen. Dus gewoon naar Wat Arun wat al op het programma stond. Rustig aan gedaan en na ontbijtje de ferry gepakt naar Thai Tien pier. Daar over gestapt op de pont naar de overkant voor 3 Bath pp.

Wat Arun is vernoemd naar de god van de dageraad. Korte broek mag niet dus een sarong om. Stond weer geweldig!!!! Om de tempel heen gelopen en ook dit is een mooi bouwwerk.

Wat souvenirs gevonden en toen de dure terug reis. 3 Bath is toch al gauw euro 0,08 Goed voor portemonnee na gisteren haha.

We besloten om een uurtje met de longtail boot te gaan varen. Heerlijk in de wind. Het is bewolkt en 34 graden. Misschien wel goed dat de zon niet volledig schijnt. Dan was het denk niet uit te houden. De boot langs het andere Bangkok was leuk. Veel dieren gezien en weer verbaasd hoe mensen kunnen leven.

Na de boot de tuk tuk naar Soei Restaurant. Dit restaurant hebben we gevonden via Food Blogger Mark Wiens en ook het programma Bizar Foods van National geographic is hier geweest. Volgens hun een top restaurant. De tuk tuk driver moest even goed de kaart bestuderen maar reed er in een keer heen.

Het restaurant ligt langs het spoor dus om de 10 min kwam er een trein langs. En toen bestellen: natuurlijk soft shell crab (mede op aanraden van Mark Wiens), Blood cockels en fried frog skin (als je jarig bent mag je kiezen wat je eet). Die laatste smaakt als chips maar dan moet je een kikker weg denken. De Blood cockels waren moeilijk open te maken maar waren lekker. En de crab met curry..... Heerlijk.

Ronde 2 bestond uit gegrilde grote gambas en een ceviche van rauwe gamba. We hebben weer zitten genieten.

Taxi naar het hotel en via de man van de pakken vernomen dat er vanavond wel  wedstrijden zijn. Hij ging wel reserveren. Wij naar het zwembad en toen ik terug kwam van drinken halen, melde Jeroen dat we 17.30 weer beneden moesten zijn. Dat werd dus 1 duik in het  zwembad en vervolgens omkleden.

He stadium ligt op 10 min lopen en we konden meteen naar binnen. Ik had geen verwachting van een muay thai wedstrijd en laat staan een avondvullend programma. We zaten ring site en vooraan, naast de rode hoek. Alle boxers liepen langs naast ons de ring in.

Na de eerste wedstrijd was kan ik om. Het zit behoorlijk vol met publiek wat de sfeer zeker ten goede komt. Na de rituelen begint de eerste ronde. Bij elke wedstrijd was de eerste ronde van aftasten. Maar vanaf ronde 2 bouwde de wedstrijd op. En niet alleen de wedstrijd. Ook het publiek. Tijdens elke ronde de spelen ze het zelfde deuntje maar daar wen je aan. Maar de coaches, trainers, verzorgers en de rest van de aanhang staat naast ons en naar mate de rondes vorderen hun stem geluid ook. Wel leuk dat bij elke stoot Hiep wordt geroepen. Maar ik mag geen Hoera roepen van Jeroen.

Wel leuk dat een verzorger een T-shirt aan had met de Tekst Happy Birthday. Dus Jeroen voelt zich toch wel jarig!!!

Na 6 wedstrijden zijn we terug gelopen naar het hotel. Daar nog wat  en nu lekker naar bed. Wekker staat vroeg ivm Tour naar The Floating Market.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Corina:
    30 mei 2016
    Jeroen,
    Van harte gefeliciteerd!
    Zo te horen had je het niet mooier kunnen vieren.