Dag 7: Floating Market en Skybar Vertigo in Bangkok

31 mei 2016 - Bangkok, Thailand

31 mei 2016

Vannacht rechtop in mijn bed. Flitsen en onweer. Zo hard heb ik het nog nooit gehoord. Jeroen hoorde niets en sliep lekker door.  Maar goed ook, daar de wekker om 05.45 stond. Onze gids was ook stipt op tijd dus om 06.30 reden we Bangkok uit richting the Railway Market.

Op de markt viel meteen iets op: geen stank. Alles ligt ook hier open en bloot maar geen stank en bijna geen vliegen. De markt ligt letterlijk naast het spoor. Dit betekent dat als de trein er aankomt alle kramen hun voedsel voor zover de trein er niet overheen kan rijden, naar binnen halen en ook de luifels in halen. En zodra de trein voorbij is, gaan de luifels weer naar beneden en gaat de handel verder alsof er niets aan de hand was.

Degenkrab, cuttle Fish, vele soorten garnalen. De vissen worden hier met een knik in hun hals neergelegd. Een kenmerk dat de vis van deze markt is. Ook hier weer heel veel soorten vis, vlees en fruit. Het blijft leuk om over zo'n markt te lopen. Vooral het verse sap van een vrucht die je het best kan vergelijken met een kruising van een sinaasappel en een mandarijn. Echt lekker.

De auto in en door naar de Floating Market. Overgestapt in een Longtail boat en door de smalle (noem het) grachten naar het begin van de markt. Daar overgestapt in een kleine boot die je langs alle kraampjes vaart met koopwaar. En we waren niet de enige. Enigszins toeristisch opgezet maar wel leuk.

Ik zag ineens een sleutelhangertje die ik wel wilde hebben. Ik meld dat en meteen de dames van de kraam schreeuwen naar onze kapitein en die meteen in zijn achteruit. Kortom ze begrepen mij. Na een rare onderhandeling (uiteindelijk in mijn voordeel) heb ik nu 6 sleutelhangertjes (of toch niet mijn voordeel haha). Op het water ook alle etensbootjes. Van Pad Thai tot Noodle Soup. Het zat wat krap in de boot dus we hebben lunch in een restaurantje genoten.

Leuke ervaring maar zoals al gezegd, wel toeristisch. Na de lunch terug naar Bangkok. In het hotel eerst de pakken doorgepast en meteen door naar het zwembad. De lucht is behoorlijk opgeklaard en het is warm. Een duik is een welkome afwisseling. Jeroen nog een massage genomen en daarna naar de hotelkamer. Alvast foto's en video geüpload en ons omgekleed voor de Sky Bar Vertigo.  Dresscode is lange broek, vandaar.

Na ongeveer een uur in de taxi waren we bij Vertigo. De lift naar de 60e etage en wauw wat een uitzicht. Rondom ons heen de skyline van Bangkok. We zaten in het midden op een soort verhoging met echt een mooi uitzicht. En naar mate de duisternis viel werd Bangkok nog mooier.

Ik had veel wind verwacht maar nee ook op de 60ste verdieping is het gewoon 30 graden. Even een paar spetters maar de regen trok weg. Na een paar gangen eten, wat goed was maar dat was het dan, taxi naar hotel. Dit keer in een half uurtje en dat inclusief onze uitleg aan de chauffeur waar ons hotel was.

Nu verslag en dan welterusten. Het was een lange maar mooie dag!!!

PS de foto's van vandaag staan in 2 mappen: Markt en skybar.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Corina:
    31 mei 2016
    Krijg al hoogtevrees als ik naar de foto's kijk!
    Wat een geweldig uitzicht!