Dag 5: Chatuchak Weekend Markt

29 mei 2016 - Bangkok, Thailand

29 mei 2016

Vanochtend stond de Chatuchak Weekend Markt op het programma. De vorige keer viel deze tegen maar misschien kwam dat omdat we toen net in Bangkok waren. Vrij makkelijk met de Skytrain naar Mo Chit en zodra je het station uit bent sta je praktisch al in de grootste markt van Thailand.

Er is van alles te koop. Kleren, eten, kunst etc. En dieren:  .... Van Hond tot een Rog. Van een stokstaartje tot een kat. Van een eekhoorn tot egel. Echt alle dieren zijn langsgekomen. Iets wat bij ons niet zou kunnen. Als het aan mij had gelegen, had ik wel tig katten mee naar huis kunnen nemen. Zo mooi, maar nee. Exotische vissen, de onderwaterwereld is daar gewoon te koop: levend koraal.

Goed toch wat snuisterijen gevonden. En na de voetmassage richting de Shopping Mall.

@ Micha: je had echt geen hints hoeven geven. Maar, Jeroen heeft nu inderdaad hetzelfde verjaardagscadeautje als jij. En wat kan een mens blij zijn met een appel

Heerlijk Shoft Shell Crab gegeten en nog andere Thaise gerechten en toen midden in de spits met tuk tuk naar hotel. Gevraagd waar het stadium voor boxen is. Dat schijnt 10 min lopen te zijn. Ons opgefrist en naar beneden om van de portier te horen te krijgen dat er, in tegenstelling wat erop het internet staat, alleen vanmiddag wedstrijden waren. Van de week opnieuw kijken of we naar een Muay Thai wedstrijd kunnen gaan.

We besloten om naar Asiatique te gaan. Sightseeing met de taxi door Bangkok. Half uurtje later waren er. En .... Als je niet gaat, dan weet je het niet, maar heel commercieel en toeristisch dus na 20 min rond gelopen te hebben met tuk tuk naar Rambutti.

Deze tuk tuk had er zin in. Wederom af en toe niets gezien. Maar ook dit keer waren zijn remmen in orde en zijn manoeuvres gingen elke keer weer goed. De tuk tuk schijnt een top snelheid te hebben van 100. Het blijft een ervaring. Bij het tentje waar we wat dronken was op de tv geen formule1 op maar Muay Thai box wedstrijd? Toch nog boxen gezien. lekker rijst gegeten en nu lekker slapen. Hebben de voetjes wel verdiend.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

PS.
@ Rene : goed idee
@ Corina : minder goed idee (hahaha)

1. Olagina:
    29 mei 2016
    Super weer die foto,s en het verslag. Zo zijn we toch ook een beetje mee op reis. Al gewend aan de warmte nu. Hebben ze ook een pretpark daar ?
  2. Marian:
    30 mei 2016
    Jeroen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag....neem er maar één op mijn kosten ;-))
    XXX Mar