Dag 5: Authentiek Toeristisch & Homestay

17 oktober 2016 - Tirtagangga, Indonesië

Het ongeluk op de Suspention Bridge bij Nusa Lembongan, was het eerste wat we lazen op Facebook. Wij komen daar de laatste dagen en als we tijd zouden hebben, zouden we deze bekende brug oversteken naar weer een ander klein eilandje. Helaas is dat gezien het ongeluk van gisteren niet meer mogelijke. De brug is gisteren ingestort doordat er teveel mensen (ivm ceremonie) op de brug stonden en die heel smal. Met nare gevolgen van dien. Stond zelfs in de Telegraaf.

Vanochtend op ons gemak ontbeten en nog bij het strand gelegen. Daarna de tassen geprepareerd en om effe voor 11 zaten we in de bus die ons naar Batur Indah, Homestay bracht. Een soort Bed & Breakfast maar dan vrij simpel. Je mag hopen op warm water. Terwijl ze wel WiFi hebben.

Het uitzicht en de omgeving is geweldig. De kamer kijkt uit op de rijstvelden. Met een pad dat naar het waterpaleis Tirtagana gaat. Aangezien we daar morgen slapen en ook een tour doen, besloten we dat niet te doen. Alles zit hier dicht bij elkaar, in dit gedeelte van Bali dan.

We regelde een chauffeur richting Tenganan, Bali Aga Village. Een authentiek dorpje. De chauffeur bleek de eigenaar te zijn van de Homestay. Binnendoor reden we weer richting waar we vandaan kwamen om na 3 kwartier bij het dorpje te zijn. Dit zijn de eerste bewoners van het eiland. Na een donatie te hebben gegeven kregen we een gids mee. En die wilde meteen een eigen gemaakte kalender verkopen. De volgende stop waren de hanen voor de gevechten. Vervolgens hebben we weven van sarongs gezien en houtsnijwerk. Echt veel info kregen we niet. Wel 2 kinderen blij gemaakt met stuiterballen. Op de terug weg wist onze chauffeur meer over het dorp te vertellen dan gids zelf. Zegt genoeg: Authentiek Toeristisch.

Bij de Homestay een snack besteld: Nasi Goereng!!!!! Hoe lekker kan een simpel en snel gemaakt gerecht zijn. Dat komt wel goed vanavond. Tevens even geprobeerd hoe lang het duurt met foto's uploaden. Nou, ongeveer de hele maaltijd voor 1 foto. Dus die volgen zodra het internet het toe laat.

Vervolgens lekker niets doen en genieten van de rustige omgevingsgeluiden, lezen, ............ Onthaasten dus.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Soraya:
    17 oktober 2016
    Las het gisteren op nu.nl van die brug, heftig zeg. Blij dat jullie save zijn! Enjoy!!!
  2. Detische:
    17 oktober 2016
    Ik las het op de telegraaf. Maar dacht ga je nu niet druk maken. Want hun zitten daar niet. Vreselijk voor al die mensen. En ben o zo blij dat jullie er niet waren,na je reisverhaal te lezen. Probeer er maar het mooiste van te maken. Geniet van jullie vakantie. Foto is prachtig. Groetjes Ria