Dag 7: Beautiful Seraya

19 oktober 2016 - Seraya, Indonesië

Toen we wakker waren, zijn we Tirtagangga gaan verkennen. Zonder ook maar een toerist. In de ochtend iets bewolking en 25 graden om 07.30 uur. Na een liefdevol ontbijtje (zie foto) hebben we onze zwemkleding aangedaan en richting de natuurlijke bron gelopen.

Hoe lekker is het om 's ochtends vroeg in een koude bron te zwemmen? Heerlijk!!! We mochten in 2 baden zwemmen. Beiden waren best koud en heel helder. In de tweede waren we niet alleen, ook kleine visjes. We hadden het waterpaleis voor ons zelf. Nog even bij het zwembad gelegen. Het water van het zwembad was heel warm vergeten bij de bron. Toen de tassen ingepakt voor de rit naar Seraya waar we 2 nachten verblijven.

Vandaag weer (!) een lange reisdag: Toch zeker 20 minuten !!! We kwamen wederom in een paradijsje. Een verscholen terrein met 7 huisjes en een prachtige omgeving. Eerst lunch en deze was heerlijk. Even met Hans, de Nederlandse eigenaar gepraat. Voor morgen een Mountain Tour geboekt en toen even zwemmen.

Daar we niet kunnen stil zitten en gelezen hadden over een zilversmid, info bij Hans gehaald. Route: Terrein af, links, links en links en dan ben je er. Goed in 38 graden gingen we op weg. Afgelegen, stil, af en toe een waakse hond en bijna geen wind. Volgens Hans was het half uurtje lopen. Ik miste mijn hardloop app: " You have reached the halfway point". Wanneer kwam nu weer links? Maar, na een aantal bewoners van Seraya gegroet te hebben kwamen we nat van het zweet bij Seraya Silver.

Of we een tekening hadden? Nee, ... met handen en voeten uitgelegd wat we wilden en na een stevige onderhandeling, niet dus, maar we betalen nu een prijs die wij prima vinden, de deal gesloten en morgen einde van de middag kunnen we het ophalen. Ik ben heel benieuwd.

We hielden wederom links aan. En liepen dit keer met een windje, downhill, richting zee en Arjuna Villa's. Of iedereen groet ons omdat ze ons voor gek verklaren dat we daar lopen of lacht om mijn rood aangelopen hoofd. Al met al toch zo' n 5 km gelopen. Terug bij de villa (alles heet hier villa) meteen richting zwembad en afkoelen.

Heerlijk relax op balkon en nu staat er zwaardvis op het menu.

@ Ruud: Je berichtje staat erop. Geen bezopen Australiërs dit keer. Maar, tov andere Aziatische landen is Bali erg toeristisch. Overal waar je komt hoor je wel Nederlands. Of zijn alle kamers bezet door Nederlandsers. Het echte Bali hebben we vanmiddag pas gezien.

Groetjes,
Jeroen en Nicole