Dag 4: Thai Cooking Class

28 mei 2016 - Bangkok, Thailand

28 mei 2016

Bedankt voor alle reacties. Altijd leuk om te lezen. We hebben het inderdaad naar ons zin en Wendy was ik vergeten te vertellen wat we hebben gegeten ? Nou dat maak ik vandaag goed.

Vanochtend heerlijk uitgeslapen en op ons gemak opgestaan. Koffie bij het hotel en toen op weg naar Bang Chak Skytrain station waar we zouden worden opgehaald voor de Cooking Class. Echter we waren er te vroeg dus een voet massage van een half uurtje. Althans, de dames begrepen ons verkeerd en dachten een uur. Ze zien niet veel toeristen. Het was dus best gezellig tot ik melde dat we nog maar 10 minuten hadden.

Terug naar het meetingpoint voor Cooking Class. Eerst via de lokale markt voor wat uitleg en toen begon de les. Voor mij een les en voor Jeroen een leerzame workshop. Ik bedoel zijn snijtechniek vonden ze toch wel goed. Raar ...

We hadden 4 gerechten uitgezocht: hot & sour prawn Soup, Thai Fish Cakes, Pad Thai en Stire Fried egg plant with chicken. Eerst alle voorbereiding getroffen om vervolgens de gerechten stuk voor stuk te breiden. De eggplant was als eerste klaar. En het water liep ons al in de mond maar nee door met het frituren van de Fish cakes. We maakten er totaal 6 maar ik kon niet wachten dus de eerste al geproefd en dat smaakte naar meer. En zo werd alles bereid. We kregen er rijst bij en toen konden we eindelijk alles proeven. Heerlijk.

Vooral ik heb veel opgestoken maar Jeroen toch ook wel. Hoe je smaak uit bepaalde prodcuten moet halen. Hoe makkelijk je eigenlijk pad Thai maakt. Dat je pepers beter kan pletten voor de smaak. En nog meer. Dat wordt thuis proberen maar dat komt goed.

Zo liepen we rond 16.30 uur richting skytrain en via Chinatown gingen we op zoek naar de secret bar. Maar zo geheim was deze niet, zo gevonden. Heerlijk in de wind (nog steeds 31 graden) wederom vanuit uitzicht genoten. Tevens uitzicht op de skybar waar de Hangover is opgenomen.

Even broertje met face time gebeld ivm met zijn verjaardag. @ Micha : Proost!!!

Besloten om het restaurantje van de Food Tour op te zoeken. Daar waar de tuk tuk drivers het National Stadium soms niet kennen snapt deze tuk tuk meteen waar hij heen moest. Zo waren we weer bij het restaurantje "Ann Guay Tiew Kua Gai".

Ze herkende ons en we bestelde eerst won ton en Fish cakes als voorgerecht en toen de noodles with running egg. Wederom HEERLIJK !!! Deze staat bij ons in de top 5. Zo lekker dat Jeoren er nog een bestelde. Het smaakt .... Een beetje naar een hele verse pannenkoek met ... Saus ... Niet uit te leggen, gewoon lekker.

Bowie onze Gids vertelde dat er 300 gerechten per avond worden beried. Nou dat klopt denk wel. Tafel vol. Men eet en vertrekt en tafel weer bezet. Toen we weggingen stonden ze in de rij.

Nog wat gedronken bij Rambutti Road en nu verslag tikken met een afzakkertje bij het hotel.

Deze dag was letterlijk LEKKER!!!

Welterusten
Jeroen en Nicole

1. Rene rietbergen:
    28 mei 2016
    Is de noodles with running eggs niets voor nederland
  2. Wendy:
    28 mei 2016
    Gelukkig hebben jullie weer gegeten :)
    Jeroen, eet maar lekker door hoor, nergens voor nodig om budget over te houden! Ik snap er echt niets van. :):):):)
  3. Wendy:
    28 mei 2016
    @Jeroen, rest vande reis alleen nog rijst. Is het waard, zeg ik je. En, nic heeft vast nog wel ergens een budget over/vrij voor je verjaardag.
  4. Muriël:
    28 mei 2016
    Klinkt allemaal weer erg lekker!
  5. Corina:
    29 mei 2016
    Het water loopt ook mij in de mond.
    Zou toch leuk zijn als jullie volgens binnenkort bij jullie uitgenodigd worden, zodat jullie kunnen laten zien en proeven wat je hebt geleerd!
    Ideetje ......... hahaha. Have fun!
  6. Corina:
    29 mei 2016
    Jullie volgers bedoel ik natuurlijk!
  7. Corina:
    29 mei 2016
    Ik bedoel natuurlijk jullie VOLGERS.
  8. Gonnij:
    30 mei 2016
    Gefeliciteerd Jeroen je heb wel een kado gekregen he.
    Eerst je zwager en nu jij een hele fijne dag
    Gr Jan enGon