Dag 9: Op de fiets door Bangkok en naar huis ......

2 juni 2016 - Bangkok, Thailand

2 juni 2016

Om 07.30 stapte we in de taxi boot richting Co van Kessel voor fietstocht gedurende de hele dag. Onze gidsen waren Jackie en Nathaly. De laatste was een trainee. We begonnen ons tocht door China Town richting de pond naar de overkant van de rivier.

Vervolgens de fiets via de trappen en roltrappen omhoog naar de skytrain. De mensen in de skytrain vinden dat niet altijd even leuk. Zeker niet als het druk is.

We stopte voor water bij de lokale markt maar wij wilde dat sap weer. We scoorde meteen een punt daar we van de locals wat kochten. Even over de markt gefietst en toen een vrucht gekocht die lijkt op een lycee. Een lekker snack voor op de Longtail boat.

Fietsen erop en een half uurtje op de rivier. Niet zo mooi als het westelijk gedeelte. Ondertussen informatie van Jackie gekregen en ook Nathaly erbij betrokken daar zij graag Engels leert spreken. Het ging haar beter af dan ze zelf dacht.

Bij het uitstappunt de vissen gevoerd. Stelt eigenlijk niets voor maar blijft leuk. Zeker als het je lukt dat we net niet allemaal zeik nat waren van het gespetter. Via een mooie tempel met de nodige uitleg per fiets verder over smalle paadjes. Ineens naar links of hopen dat je niet erin valt als een scooter moet passeren.

Veel Morning Glory gezien, een soort spinazie en diverse vissers. De rivier is hun heilig en soms geven ze bijv. Paling terug aan de rivier voor welke wens dan ook. Een mooi gebied om door heen te fietsen. Maar warm ...... Geluk dat de zon niet heel fel schijnt.

Dwars door het platteland en langs de zwervers onder de snelweg naar een afgelegen restaurantje waar heerlijk voor ons gekookt was. En het leuke van een privé Tour is dat we gezellig met de 2 dames over van alles hebben gepraat. Vooral jackie wist veel van Nederland via U2 .... Nee, nic : you tube. Na de lunch verder het landschap verkennen.

Een vrouwtje stond vis te verkopen en ik vroeg of ze op de foto wilde. Dat was goed. Meteen kwam een mannetje aan en die wilde met Jeroen Op de foto. Ook goed. Beetje staan praten en ikk gaf haar 10 Bath voor geluk met de verkoop. Dankbaar vroeg ze of ze de vis echt niet hoefde in te pakken om mee te nemen naar Nederland, nou nee.

Nog even een stop om op te frissen en wat te drinken. Het leek wel een kleine kinderboerderij. Ganzen die als ze geluid maken hun tong uitsteken. Weer een hele mooie kat die graag werd aangehaald. En te dikke hond. Kippen en een heel klein kuikentje van nog geen maand. Die kwam gewoon naar je toe en wilde worden aangehaald. Zo lief. En warm. Ik heb nu ik dit tik nog steeds een rood hoofd van de warmte maar goed een koude fanta doet wonderen. Even foto's gedeeld van onze katten, die trouwens zeer goed verzorgd worden door Claudia en Mama: Thanks!!!!

Verder richting de trein. We moesten 30 min wachten maar dat gaf tijd om de koude Thaise thee op te drinken, ziet er niet uit maar lekker!!!!! En te proeven van de mango met Chili en gefrituurde banaan. Lekker zitten kletsen en hopen dat de trein op tijd is. De trein is voor de locals gratis. Wij betalen 5 Bath en de fiets is 100 Bath. Maar juist omdat de trein gratis is moet je niet zeuren als de niet op tijd rijd.

Na een klein uurtje op het treinstation van Bangkok. Deja Vu: okt 2015 namen we hier de nachttrein naar Laos. Vervolgens kruip door sluip door China Town en zo waren we na 9 uur terug bij Co van Kessel Bike Tours. Een heerlijk dag.

We namen afscheid van Jackie en Nathaly en liepen naar de taxi boot. Voor 28 Bath terug naar onze pier en de Taxi naar Rambutti. Nu echt de laatste souvenirs en lekker Fried Rice gegeten. Verhit en moe terug naar het hotel waar we net de koffer hebben ingepakt. Nu douchen. Om 22.30 de taxi naar het vliegveld en dan vliegen we om 01.50 terug naar Nederland. Daar het u 20.50 is hebben we nog even.

Dus sluiten we deze mooie, indrukwekkende, dagen af met een drankje bij het Hotel.

Bedankt voor het meelezen en alle reacties via blog, mail en Facebook!!!

Nog : One Night in Bangkok!!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Marian:
    2 juni 2016
    Weer een hele mooie reis...en wat zien jullie er goed uit!!
    XX Mar
  2. Ramona:
    2 juni 2016
    Jullie heben weer genoten zo te zien. Hele goede terug reis Xxx