Dag 8: Grand Palace & China Town

1 juni 2016 - Bangkok, Thailand

1 juni 2016

Na een bakkie koffie, reden we om 09.30 weg richting The Grand Palace. Een cultureel ochtendje.

Vanochtend kwam het met bakken  uit de hemel. Een zeer warme douche zou je kunnen zeggen. Toen we bij het paleis aankwamen spetterde het een een beetje dus onze gids Krist (spreek uit als Clis, denk ik) gaf ons paraplu's maar die hebben we voor niks mee lopen sjouwen.

In tegenstelling tot de tempels moet je hier in het lang. Ook een korte broek over de knie voor mannen is not done. Dus om te voorkomen dat ook Jeroen een Olifantenbroek aan kreeg hebben wij ondanks de 30 graden en hoge luchtvochtigheid onze lange broek aangedaan. Die plakte lekker rond ons lichaam en de zweetdruppels daalde lekker langs ons rug naar beneden.(zweetvoeten/plakzak)

Ik kan nu alle informatie en geschiedenis van de hele Tour optikken, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien. Wikipedia geeft ook de info. Het is wel zo dat wij achteraf blij zijn dat we het koninklijk paleis met een gids hebben gezien. Dan zijn het meer dan alleen maar mooie gebouwen die bestaan uit goud en parelmoer. De belangrijkste Boeddha staat in deze tempel. Emerald Boedha.

En de uitleg van de wachters was goed om te weten anders hadden we alleen een Demon (duivel) gekocht als souvenir en geen goede geest. Zo worden de gebouwen en stoepa's beschermd. Kortom een leerzame ochtend.

Daarna naar het tweede paleis, waar de huidige koning woont. Waardoor je alleen buiten een foto mocht nemen. Na de heerlijke lunch naar een de gebouwen: Vimanek Mansion. Het grootste gebouw bestaand uit Teak. Het bestaat alleen uit tropisch hardhout en er zijn geen spijkers of lijm aan te pas gekomen. Was leuk maar om eerlijk te zijn .... Beetje saai.

Ondertussen had Krist, Jeroen opgezocht op Facebook. En melde wij hem dat we hem een goede gids vinden. We hebben 3 dagen met hem opgetrokken en hij deed het goed. Na het afscheid met Krist mijn pakken opgehaald. Lange broek verwisseld voor korte en de tuk tuk in naar China Town.

Door de kleine straatjes gelopen oppassen voor alle scooters die er ook gewoon rijden.  Veel schoenenwinkel en per paar maar euro 7,50. Jammer dat alle schoenenwinkels een bordje Wholesale hebben. Dus alleen verkoop van 1 soort en minimaal 6 paar. Helaas ben ik geen groothandel en om nou 6 paar te kopen .....

Wel de laatste souvenirs die op ons lijstje stonden gevonden. Dus een geslaagde middag. Tuk tuk naar Rambutti, terrasje, mensen kijken, genieten ....... Om vervolgens rond 18.30 de tuk tuk terug naar China Town te nemen.

Langs de weg stonden nu aan beiden kanten diverse eettentjes. Dus bij diverse tentjes wat gegeten. Knoflook Garnalen, zwarte peper garnalen, won ton Soup. Allemaal lekker. Ze hebben hier volgens het internet een lekkernij: wit broodje geroosterd met vulling. Je schrijft op wat je  wil .Dus Thaise hulp ingeroepen. Kaartje gaat in een bak en wachten op je nummer. Wij hadden 92 en er werd opgeschreven hoe dat zal worden uitgesproken. Een andere Thai melde dat je ook nog een keuze had moeten maken uit 8 vullingen, tja ik kan geen Thais lezen. Gelukkig waren we de enige toerist leek wel. Dus toen ons nummer werd omgeroepen werd van meerdere kanten naar ons gewezen. En  voor hier is het een lekkernij, voor ons : wit kadetje met warme nutella.

Nu bij Café de Moc voor ons hotel wat drinken en morgen.... Daar denken we nog niet aan.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

Foto's staan in twee mappen : Grand Palace & China Town

1. Olagina:
    1 juni 2016
    Jeetje wat een super mooie foto,s allemaal. Wat doen jullie lekker veel. Foto,s gemaakt met de iphone?