Etappe 2: rondje Ubud - Colletje van de 2e categorie

14 oktober 2016 - Ubud, Indonesië

Beiden behoorlijk geslapen en om 06.30 zaten we op het balkon aan de koffie. Op ons gemak de rugzakken opnieuw ingedeeld en ontbijtje bij het Hotel.

Om 09.15 werden we opgehaald voor de fietstocht door Ubud. Eerst een kleine stop op een plantage. De diverse koffie geproefd maar de stop had op zich niet gehoeven. Vervolgens door naar de opstap plaats van de fietsen. Helm verplicht en weg waren we met de mountain bike.

Ik schreef gisteren: Die moeheid fietsen we er wel uit. Fietsen? We waren voor het grootste gedeelte van de etappe, Cancellara die het wereld record dalen wilde verbeteren. Een klein stukje was a la Froome: De fiets duwend omhoog brengen. Het was dus vooral dalen. Voor de omgeving jammer. Je had geen tijd om van de omgeving te genieten, want het was wel handig je handen aan het stuur te houden ivm remmen. Alleen bij een stop kon je de rijst velden, dorpen, etc in je op nemen. En dat alles in 33 graden.

Voor Mona: We waren met 1 gids en 8 personen waarvan 1 Flip. Dan weet jij genoeg he ? Hahah. Aan het eind hadden we een Balinese Buffet als lunch. De saté, eend en gado gado was heerlijk. Net als de kroepoek.

Om half 2 waren we terug bij hotel. Het zwembad lonkte naar ons maar Monkey Forest won het. Dus liepen we rond 14.00 in een heel mooie natuurgebied met heel veel apen. Echt leuk om te zien, maar je mag ze niet aan kijken, niet schreeuwen als je schrikt. Zoals Jeroen zei: dat wordt nog leuk met jou. Klopt. Je schrikt elke keer en sprongen nog net niet op ons. Maar, qua natuur en de beesten, leuk om gezien te hebben. Zeker als ze met elkaar aan het spelen zijn (zie evt video).

Na Monkey Forest Ubud gaan verkennen. En zo kwamen we uit bij Locavore. Restaurant op aanraden van Dennis. Het is van een Nederlander. Hier een kleine snack genuttigd. Zeer de moeite waard!!!!! Bij het hotel een duik genomen. Heerlijk na zo'n warme dag. Nu relax en straks nog Ubud in. Tot morgen!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    14 oktober 2016
    Ik snap zeker wat je bedoelt Nic