Tokyo dag 1: De eerste indrukken

5 juni 2015 - Tokyo, Japan

Tokyo dag 01: De eerste indrukken

Rond 13.30 waren we op pad en de stilte bij aankomst is nu toch niet meer zo stil. Niet zo zeer door de drukte van mensen maar de drukte van het feit dat je niets meteen herkend.

We besloten om rustig te acclimatiseren dus de metro naar Ueno ZOO. Midden in het Ueno park en daar hebben we de Japanse Makaken  gezien en ook de Reuze Panda (leuk hè Lotte?).  Een kleine dierentuin maar toch anders als bij ons.

Vanuit hier wilde we terug naar Ueno Station, maar voordat we weer een herkenningspunt hadden leek het of we een rondje liepen. Uiteindelijk in een klein steegje beland en de eerst lunch. Ze hadden een Engelse kaart anders weten we echt niet wat we eten. We bestelden oa. Chicken Skin, maar kregen ook het stokje wat erboven stond op het menu. Volgens Jeroen ook kip en ja hoor Crotch is volgens de vertaling vanuit het Engels : kippenkruis. Het was wel lekker.

Vervolgens hebben we onze weg naar The Skytree vervolgd. In een heerlijke temperatuur maar het begon wel te regenen. Het was dus iets bewolkt maar dan nog kon je goed zien hoe groot Tokyo is vanaf het hoogste gebouw van Tokyo.
Wat rond gelopen en besloten om richting Hotel te gaan en daar wat te gaan eten. Heerlijk, diverse shasimi voor een prima prijs. Dat komt dus wel goed de aankomende dagen.

Maar wat waren dan de indrukken ?
De drukte. De rare speelhallen waar mensen met bakken vol kleine balletjes aan het winnen zijn in een soort marathon met gokkasten. Ze hebben bierijs. Een galia meloen voor euro 78,00 (maar niet vierkant). Een restaurant waar aan elke tafel een heel groot speelgoed teddybeer of pop je gezelschap houd. Ze buigen overal ook als de laatste wagon van de metro voorbij rijdt. En dat waren de indrukken van deze middag. Ben benieuwd naar morgen...

En het valt ons op dat er buiten niet maar binnen overal behoorlijk gerookt wordt. Wij niet meer!!!!

En zoals genoemd in de acties: de Dongle is niet alleen handig voor het verslag maar navigatie of vertaling helpt je een stuk verder als je internet hebt.

Morgen genoeg op het programma en nu lekker voldaan en moe naar bed.
Conform reacties : we genieten !!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole