Tokyo dag 2: Van een schitterend Uitzicht tot een geweldig Diner !!!!!

6 juni 2015 - Tokyo, Japan

Tokyo dag 02: van een schitterend Uitzicht tot een geweldig diner !!!!

Allebei redelijk doorgeslapen en op ons gemak de tassen geprepareerd. Ondanks de kleine kamer leek er wel of er een tornado doorheen was gegaan. Tegen half 9 gingen we pad.

De eerste stop was Tokyo Tower. Hoger als de Eiffeltoren waarvan de toren qua bouw is afgeleid. Niet zo hoog als The Skytree maar niet minder mooi. T.o.v. gisteren was het zeker voor het uitzicht beter weer. Helaas lag Mt. Fuji in de wolken. De lift naar het tweede platform had ramen en samen met de opmerking "het geluid van kraken komt van het veiligheidssysteem" is dat best een rare gewaarwording. Ook om op de glasplaat met uitzicht naar beneden te gaan staan.

Toen we weer beneden waren een taxi op gezocht ivm knie Jeroen. Die heeft zich paar dagen voor de vakantie verstapt en heeft pijnstillers vanuit huis meegenomen. Maar,die werken niet zoals Jeroen wilt. Met de vertaal app aan de deftige taxi-chauffeur met pet en witte handschoenen gevraagd naar een apotheek. Voor nog geen euro 4, in een taxi met witte stoffen bekleding van kant, keurig bij de apotheek afgezet. Extra pillen (hopenlijk sterkere pillen) en knieband en dat heeft zeer geholpen.

Vervolgens de metro richting Yurakucho. Metro station met diverse restaurantjes. We vonden een klein tentje waarvan Jeroen dacht dat de man voor ons alleen sigaretten ging halen. Nee, een automaat, je kiest wat je wilt, betaalt en legt de bonnetjes op de bar en je eten wordt bereidt. We kregen wat hulp maar de noodles met garnaal die je staand moest op eten waren prima als ontbijt. Ijswater was inbegrepen.

Terug naar de metro liepen we letterlijk BIC camera binnen en 20 minuten later hadden we een camera die op zijn Hollands gezegd: Kan inzoomen van hier naar Tokyo en ja pap, dat kost hier geen drol (hahaha). Even voor mijn vader: het eten is voor jouw niets. De taal ook niet maar in bijna alle restaurants is er Jazz op de achtergrond.

De metro in richting het koninklijk Paleis. Van de 10 mensen in de metro doet er 1 niets, 2 slapen en de andere 7 zitten op hun telefoon iets te doen. Maar,  geweldig systeem om overal te komen. Het paleis zie je bijna niet maar wat er te zien valt is wel mooi. Vrij groot en perfect onderhouden.

Vervolgens naar Ginza voor lunch en zeg maar de PC Hoofstraat van Tokyo. Eerst lunch. Tja dit keer sushi. Ook weer lekker. Naast de dure winkels had je ook speelgoed winkel met echt af en toe raar en leuk speelgoed. Robot vissen, beter als echt hoef je niet te voeren maar zwemt wel je hele aquarium door. Een racebaan midden in de winkel maar Jeroen wilde niet. Was leuk om te zien.

Waar gaan we eten? Vlak voor we naar Tokyo vlogen zag Jeroen restaurant Muro op het internet. Aanbevolen door Michelin betreffende een soort Dim Sum / Dumpling. De 30 minuten met de metro waren het waard. Even moeten zoeken maar gevonden. Je kon maar een keer bestellen ivm de andere gasten en inderdaad na ons werd de rij gevormd en men deed zelfs een slaapje terwijl ze wachten op hun beurt. In Tokyo vinden mensen het de moeite waard om te wachten als het eten goed is. Dus hoe langer de rij.... Wij hadden meteen plaats. De kaart was niet in het Engels maar ze ging wel wat verzinnen. HEERLIJK: Varkensbuik, Schelpjes, Lever met groenten, de dumplings, een worstje (echt lekker) en gebakken mie. Wat een geweldige maaltijd. Zoals Jeroen op Facebook schreef: we hebben een parel gevonden. Van de week weer, als de tijd het toe laat. ..... Jeroen zegt: de tijd laat het toe...... Ben benieuwd. Zie ook de video.

Daarna nog even naar Ginza. Nog niet heel spectaculair met de Neon en na een zonnig dag toch nog een beetje regen en nu moe en voldaan het verslag tikken. Morgen weer een nieuwe dag!!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Jan:
    7 juni 2015
    Sorry dat we zo laat reageren ,maar de wifi ging niet . het ziet er mooiuit wat een gebouwen .Geniet maar lekker,doeiiiii Jan en Gon