Tokyo: Stilte voor de storm ? 05/06/2015

5 juni 2015 - Tokyo, Japan

Tokyo, Vrijdag 5 juni

Stilte voor de storm ?

Donderdag op tijd in de bus op weg naar Schiphol. Het kon druk zijn ivm met nieuwe check-in systeem. Maar dat viel reuze mee. En inderdaad tot aan Tokyo geen controle meer.

Na een ontbijtje op tijd naar Frankfurt en na 40 minuten geland aldaar. Mooi vliegveld en we stonden binnen 10 min in de terminal voor onze vlucht naar Tokyo. Ook hier iets gegeten en toen naar de gate. Tot nu een beetje standaard verhaal. Geen vertraging en niet de A380. De vlucht zat niet vol genoeg. Prima gegeten, prima scherm voor films etc. En de vlucht van 11 uur verliep voorspoedig.

Bij aankomst valt ons op hoe rustig iedereen is en hoe stil. Geen geroezemoes maar allemaal zeer beheerst. De Dongel opgehaald dus we hebben WiFi. Ticket voor de Limo Bus naar Tokyo City Air Terminal gekocht waarvandaan ons hotel ongeveer 9 minuten lopen zou zijn. Maar zoals ik al begon : stilte voor de storm ?

Laat ik het zo zeggen: na wat gelopen te hebben op een niet handige navigatie en de weg gevraagd te hebben zijn we toch in een taxi gestapt. Deze zijn inderdaad relatief duur. Ritje van 1x links en 2x rechts was 730 yen (ongeveer euro 6). Dus ipv 9 minuten waren we na 40 minuten bij het hotel.

De receptioniste heeft onze booking naar Mt. Fuji voor maandag bevestigd. Echter, housekeeping is nog niet klaar dus even koffie gedronken in het tentje op de hoek. De eerste indruk is prima. Straks even slapen in onze kleine hotelkamer (zie video) en daarna op weg naar The Skytree en dan begint Tokyo echt !!!!

Nu is onze indruk: best rustige .... of Stilte voorde storm ?

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    5 juni 2015
    Hey. Eerste verslag vanuit Japan. Gelukkig goed aangekomen. Nu kan het genieten beginnen! Heel veel plezier X
  2. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    5 juni 2015
    Goed aangekomen, nu inderdaad gaan genieten en dan kunnen wij ook meegenieten door de dongel.
  3. Esther:
    5 juni 2015
    Fijn dat de vlucht goed verlopen is; tijd voor avontuur!!!! Leuk om jullie belevenissen mee te lezen
  4. Roxy:
    5 juni 2015
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Genietse!
    Xus vanuit het warme Hoofddorp
  5. Gert-Jan:
    Ga lekker genieten!!!!
  6. Detische:
    5 juni 2015
    Fijn dat jullie een goede en rustige vliegreis hebben gehad.
    Onze vraag is beantwoord. Jullie zijn dus niet vanaf Schiphol maar Frankfurt vertrokken. Geniet van jullie welverdiende vakantie. Kijk goed uit.
    Wij volgen jullie. Vele Groetjes van de Reube oet Obbicht